علت بحران برق چیست؟


به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، بعد از بحران آب، یکی دیگر از مسائل جدی این روزهای ایران، بحران برق نیز میباشد. یکی از مهمترین چالش های توزیع برق، طولانی بودن شبکه هوایی برق است که یزد از این مسئله مستثنی نمیباشد.  

محمدرضا صحتی عصر امروز در نشست وزیر نیرو با مدیران ادارات مرتبط با وزارت نیرو که در استانداری یزد برگزار شد، با اشاره به اینکه 587 هزار و 347 مشترک در استان یزد از برق استفاده می‌کنند، اظهار داشت: طول خطوط فشار متوسط استان یزد 9 هزار و 790 کیلومتر است.

وی افزود: از این میزان، 9 هزار و 524 کیلومتر شبکه هوایی و 266 کیلومتر شبکه زمینی است و همین شبکه هوایی مشکلات فراوانی برای شبکه برق ایجاد می‌کند.

مدیرعامل توزیع برق استان یزد با اشاره به طول هفت هزار و 466 کیلومتری شبکه فشار ضعیف استان یزد، گفت: از این میزان هم شش هزار و 698 کیومتر هوایی و 768 کیلومتر زمینی است.

صحتی با اشاره به اینکه یکی از شاخصه‌های مهم در ارتباط با ارزیابی کیفیت برق، میزان خاموشی است، گفت: در سال 89 میزان خاموشی در استان یزد 59 صدم درصد بود ولی این میزان در سال 93 تقریبا نصف و به 34 صدم درصد رسیده است.
وی تاکید کرد: در هفته دولت، 79 پروژه مرتبط با شرکت توزیع برق استان یزد با اعتباری بالغ بر 169 هزار و 288 میلیون ریال افتتاح می‌شود.

مدیرعامل توزیع برق استان یزد ادامه داد: یکی از مهمترین چالش‌هایی که در استان یزد با آن مواجه هستیم، شبکه هوایی برق است که در شرائط جوی نامناسب و موارد مختلف دیگر مشکلاتی ایجاد می‌کند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;