علائی: صادرات را محور فعالیت‌هایمان قرار دادیم + ویدئو

واقعیت این است که امروز تبلیغات چهره به چهره در جامعه صنعتی یکی از ابزارهای کاربردی ما است، ما برای اینکه بتوانیم محصولات جدید و به روز شده خودمان را به مهندسان و کارشناسان و مشتریان معرفی کنیم باید در نمایشگاه‌ها حضور مستمر داشته باشیم. این بخشی از گفته‌های مهندس علیمردان علائی، مدیرعامل شرکت شوفاژکار است که در گفت‌وگو با خبرنگار تاسیسات نیوز مطرح کرد.
علائی نمایشگاه را فرصتی عالی برای تولیدکنندگان توصیف کرد و گفت: حضور در نمایشگاه‌ها فرصتی خوب را فراهم می‌کند تا بتوانیم از نزدیک با مشتریان و جامعه تاسیساتی ارتباط برقرار کنیم و کالاهای خود را به بازار سال جدید معرفی کنیم.
مدیرعامل شرکت شوفاژکار ضمن اشاره به حضور این شرکت در نمایشگاه‌های خارجی به اهمیت صادرات برای این شرکت پرداخت و تصریح کرد: ما در طی ۱۰ سال گذشته سعی کردیم که صادرات را به‌عنوان محور فعالیت‌هایمان قرار دهیم و بر این اساس امروز عمده محصولات‌مان را به کشورهای اسپانیا، ایتالیا، یونان، کروواسی، صربستان، بلغارستان و همچنین کشورهای منطقه صادر می‌کنیم.
او افزود: برای وسعت دادن به این چشم‌انداز و ماموریت تعریف شده، در اکثر نمایشگاه‌های خارجی شرکت می‌کنیم. به‌عنوان مثال، سال گذشته در نمایشگاه فرانکفورت حضور داشتیم؛ بهمن ماه امسال هم در نمایشگاه میلان حاضر خواهیم شد. در نمایشگاه‌های دیگری همچون مسکو، سن‌پیترزبورگ، ترکیه و سوریه هم سابقه حضور داریم. علاوه بر این‌ها، در کشورهای ازبکستان، ارمنستان، آذربایجان، افغانستان، یونان، ترکیه و اسپانیا نیز نمایندگی‌هایی دایر کردیم که خدمات پس از فروش محصولات شرکت را پشتیبانی می‌کنند.
مدیرعامل شرکت شوفاژ کار در پاسخ به این سوال که آیا کاهش ارزش پول ملی در صادرات محصولات این شرکت به سایر کشورها تاثیر داشته است، گفت: این مساله قطعاً بی‌تاثیر نبوده است، اما باید بدانید که صادرات درازمدت به سه فاکتور اصلی نیازمند است: اول؛ کیفیت که بتواند حضور دائم در بازار جهانی را تضمین کند، دوم قیمت و سه تامین به موقع نیازمندی‌های مشتریان. هر شرکتی اگر این سه فاکتور را داشته باشد، هم دوران تحریم و هم در دوران غیرتحریم می‌تواند صادرات خوبی داشته باشد.
این کارآفرین نمونه صنعت تاسیسات در پایان به تفاوت نمایشگاه‌های داخلی و خارجی اشاره کرد و گفت: نمایشگاه‌های داخلی بیشتر جنبه منطقه‌ای دارند، این در حالی است که نمایشگاه‌های خارجی هم در معنا و هم در عمل جنبه بین‌المللی دارند و ما با حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی به دنبال مشتریان جهانی هستیم.
علائی تصریح کرد: اما از نظر من تفاوت کیفی چندانی بین نمایشگاه‌های داخلی با خارجی وجود ندارد. عمده تفاوت نمایشگاه به حضور شرکت‌های خارجی برمی‌گردد که به علت تحریم‌ها حضور آن‌ها در نمایشگاه‌های داخلی بسیار کمرنگ است و این از نقاط ضعف نمایشگاه داخلی تاسیسات خواهد بود.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;