عقب ماندگی طرح مسکن ملی

درحالی حدود ۳۲ ماه از آغاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن می گذرد که ساخت واحدهای تحت مسئولیت بنیاد مسکن در شرایط مناسبی به سر نمی برد.

به گزارش تاسیسات نیوز، بر اساس قانون جهش تولید مسکن سالانه باید یک میلیون مسکن در کشور ساخته شود تا هدف گذاری ساخت چهار میلیون واحد مسکونی تا سال ۱۴۰۴ محقق شود.

از این تعداد سهم بنیاد مسکن در ساخت مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت سالانه ۲۰۰ هزار واحد است. به عبارت دیگر طی سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بایستی ۴۰۰ هزار واحد مسکن روستایی و ۴۰۰ هزار واحد مسکن شهری توسط بنیاد مسکن ساخته می شد.

بر اساس آمار معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن طی دو سال اخیر ساخت ۳۸۲ هزار واحد مسکن در روستاها آغاز شده که تا امروز ۲۱۰ هزار واحد به بهره برداری رسیده است.

مجید جودی افزود: ۱۸۲ هزار واحد دیگر نیز در مراجل مختلف ساخت قرار دارد و به مرور به بهره برداری می رسد.

این در حالی است که ساخت و ساز واحدهای مذکور در بخش شهری بر اساس برنامه پیش‌ نمی رود. روز گذشته معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب با اشاره به این که ۲۰۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است به تسنیم گفت:‌ فونداسیون ۹۰ هزار واحد به اتمام رسیده است.

حمیدرضا سهرابی با یادآوری این که در طرح نهضت ملی مسکن تاکنون ۱۸۵ هزار واحد به متقاضیان تخصیص یافته است، افزود:‌ برای این واحدها ۱۵۰ هزار فقره پروانه ساختمان اخذ شده است. فونداسیون حدود ۹۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن به اتمام رسیده است. حدود ۴۷ هزار واحد نیز به مرحله اتمام اسکلت رسیده است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن اضافه کرد: در زمان حاضر حدود ۲۰۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن شهری توسط بنیاد مسکن انقلاب در حال ساخت است.

با توجه به اظهارات معاون بنیاد مسکن بخش مسکن شهری با عقب افتادگی ۵۰ درصدی روبروست. بر اساس برنامه باید حداقل ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای تحت مسئولیت بنیاد مسکن ساخته و به بهره برداری می رسد.

تا اینجای کار اما ساخت و ساز مسکن شهری در وضعیت مناسبی به سر نمی برد و در ۳۲ ماهگی نهضت ملی مسکن فقط ۴۷ هزار واحد به مرحله اسکلت رسیده است!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;