عضويت در بزرگترين انجمن سيستم هاي هوشمند ساختمان

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خانه خبر گيتي پسند، مهندس ابوالفضل رياحي مدير پروژه شهر هوشمند گيتي پسند با اعلام اين خبر افزود: انجمن KNX بزرگترين و تخصصي ترين انجمن سيستم هاي هوشمند ساختمان به حساب مي آيد و هم اكنون نزديك به ۷۰ درصد تاسيسات خانه هاي هوشمند اروپا بر پايه استانداردهاي تدوين شده اين موسسه به انجام مي رسد. اين موسسه از تلفيق انجمن BCI فرانسه و انجمن سيستم هاي خانگي اروپا (EHS) در سال ۱۹۹۹ بوجود آمد.






وي افزود: تا به امروز ۴۱۳ شركت بزرگ از سراسر دنيا، طبق اين استاندارد محصولات هوشمند خود را روانه بازار نموده اند كه به معناي پذيرفتن استانداردهاي اين موسسه حتي توسط شركت هايي چون زيمنس، ABB، اشنايدر مي باشد، ساختمان هاي مجهز به سيستم هاي هوشمند KNX گارانتي حداقل ۲۰ تا ۳۰ درصد صرفه جويي مصرف انرژي را به همراه خواهند داشت كه در صورت استفاده ساختمان ها مسكوني و تجاري در ايران از اين استاندارد، مي توان رقم قابل توجهي در مصرف انرژي صرفه جويي كرد.

 

 

 

 

مدير پروژه شهر هوشمند گيتي پسند اضافه كرد: در يك ساختمان به طور معمول سيستم هاي مختلف مكانيكي و الكترونيكي از جمله روشنايي، صوتي، تهويه، امنيتي و… وجود دارد كه استفاده صحيح از آن ها، علاوه بر كاهش قابل توجه ميزان مصرف انرژي، منابع آب، باعث كاهش استهلاك تاسيسات ساختمان ، زيباتر شدن ساختمان و ايجاد احساس آرامش و امنيت و دسترسي سريع به امكانات ساختمان مي شود.

 

 

 

 

 

مهندس رياحي افزود: با استفاده از مديريت هوشمند ساختمان بر پايه سه عملكرد كنترل، مديريت و بهينه سازي مي توانيم علاوه بر كاهش مصرف انرژي، احساس امنيت و آرامش بيشتري در خانه و ساختمان داشته باشيم كه اين با استاندارد KNX قابل دستيابي است.

 

 

 

 

وي نمونه اي از مزيت هاي خانه هوشمند با استفاده از استاندارد KNX را اينطور توضيح داد: فرض كنيم در يك خانه فردي در اتاق مطالعه حضور داشته باشد و با وجود از نور طبيعي روز، ۸۰ درصد نور مورد نياز اتاق تامين شده باشد، بر اين اساس اين سيستم هوشمند با استفاده از حسگرهاي تعبيه شده ميزان روشنايي و فضاي اشغال ، ۲۰ درصد نور مورد نياز را از طريق برق تامين مي كند تا فرد بتواند در شرايطي محيطي استاندارد، به مطالعه بپردازد.

 

 

 

 

مدير پروژه شهر هوشمند گيتي پسند اضافه كرد: در اين مثالي كه گفته شد، سيستم هوشمند به جاي استفاده از ۱۰۰ درصد روشنايي يك لامپ، تنها ۲۰ درصد از روشنايي لامپ را استفاده مي كند كه منجر به صرفه جويي ۸۰ درصدي در صورت حضور شخص و صرفه جويي ۱۰۰ درصد در لحظات عدم حضور موقتي فرد بصورت هوشمند مي شود. اين نمونه تنها بخشي از مزيت هاي اين استاندارد را توضيح داد و مزيت هاي فراواني ديگري از جمله صرفه جويي مصرف انرژي سرمايش و گرمايش با استفاده از سنسورهاي فضاي اشغال و پنجره هاي خود بازشو و سيستم پرده هاي هوشمند ، امنيت خانه و ساختمان و موارد ديگر را هم به همراه دارد.

 

 

 

 

مهندس رياحي تصريح كرد: امروزه تلفيق سيستم هاي مبتني بر KNX جهت پياده سازي استراتژي هاي LEED و همچنين مديريت سيستم هاي انرژي تجديد پذير در ساختمان ها در دستور كار متخصصان طراحي سيستم هاي تاسيسات ساختمان قراردارد كه با نگاه به آينده مي توان شهر هاي هوشمند مبتني بر KNX را در آينده اي نچندان دور متصور بود.

 

 

 

 

 

وي در پايان خاطر نشان كرد: گروه صنايع گيتي پسند مفتخر است پس از اين عضويت و طي مراحل تجهيزات هوشمند ساختماني، توليدات خود را به بازار جهاني با قيمت بسيار مناسب نسبت ساير رقباي اروپايي و كيفيتي مناسب جهت خانوارهاي ايراني و همچنين حفظ سيستم سنتي الكتريكي ساختمان ها معرفي نمايد.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;