عزم جدی مجلس در تامین مسکن جامعه

عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: طرح تامین مسکن مراحل تصویب خود در کمیسیون عمران تکمیل کرده و به هیئت رئیسه مجلس ارسال شده است. هم اکنون نیز در نوبت مطرح شدن در صحن علنی مجلس قرار دارد.
به گزارش تاسیسات نیوز، اقبال شاکری، نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی، ضمن اشاره به روند تصویب طرح ۲ فوریتی تامین مسکن در ارتباط با تحقق جهش تولید، عنوان کرد: طرح تامین مسکن مراحل تصویب خود در کمیسیون عمران تکمیل کرده و به هیئت رئیسه مجلس ارسال شده است. هم اکنون نیز در نوبت مطرح شدن در صحن علنی مجلس قرار دارد.
عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به محتوا طرح تامین مسکن، تصریح کرد: مطابق مفاد این طرح ساخت سالانه ۱ میلیون واحد مسکونی از سوی مجلس بر عهده دولت قرار داده خواهد شد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر تعیین تکلیف مالیات‌های تنطیمی موجود در بازار مسکن، افزود: یکی از اهداف کمیسیون عمران مجلس در حوزه بازار مسکن، خارج کردن این کالا از بازار سرمایه‌ای و تبدیل کردن آن به یک کالای مصرفی و عادی است که این هدف با بررسی و ارائه طرح‌هایی ازجمله مالیات بر عایدی املاک و مالیات بر زمین‌های بایر در دستور کار کمیسیون قرار دارد.
*ابهامات شورای نگهبان پیرامون مالیات بر خانه‌های خالی در حال رفع است
شاکری، ضمن اشاره به روند طی شده به منظور روند تصویب طرح مالیات بر خانه‌های خالی گفت: پس از تصویب این مالیات در صحن علنی مجلس، این طرح به شورای نگهبان رفت و به منظور رفع ابهام به مجلس بازگردانده شد. در حال حاضر رفع ابهامات شورای نگهبان از این طرح در دستور کار کمیسیون اقتصادی قرار دارد.
این نماینده مجلس در پایان با اشاره به روند مطرح شده مالیات بر عایدی سرمایه گفت: روند بررسی این مالیات در دستور کار کمیسیون اقتصادی قرار دارد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;