عرضه 55 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه «کتاب‌های کاربردی و دانشگاهی»

تازه های نشر

احد رضایی، رییس یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب‌های کاربردی و دانشگاهی در آستانه برگزاری این رویداد فرهنگی که از 12 تا 15 آبانماه برگزار خواهد شد، از ارایه حدود 55‌ هزار عنوان کتاب و الزام ناشران به ارایه تخفیف 10‌ درصدی در این نمایشگاه خبر داد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز  احد رضایی، با بیان ‌این‌که در این دوره از نمایشگاه به دلیل محدودیت فضای موجود، تنها اعضای انجمن فرهنگی ناشران بین‌المللی می‌توانند در نمایشگاه شرکت کنند، توضیح داد: محدودیتی در عرضه کتاب‌های خارجی به زبان‌های مختلف مانند فرانسه، انگلیسی و عربی وجود ندارد. همچنین فروش کتاب در این دوره از نمایشگاه به دو ‌صورت مستقیم  یا با ثبت سفارش انجام می‌گیرد.

 

رضایی، با اشاره به این‌که محدودیتی در مورد موضوعات عرضه شده در نمایشگاه وجود ندارد اظهار کرد: اولویت و تاکید متولیان نمایشگاه در عرضه کتاب‌های دانشگاهی است.

 

رییس یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب‌های کاربردی و دانشگاهی درباره نحوه تبلیغ کتاب‌ها از سوی ناشران گفت: انجمن فرهنگی ناشران بین‌المللی ایرانیان به عنوان مجری برپایی این نمایشگاه در نظر دارد مانند سال‌های گذشته اطلاعات کتاب‌ها را  در پایگاه اطلاع‌رسانی به اطلاع علاقه‌مندان برساند، همچنین، کلیه شرکت‌کنندگان نیز کاتالوگ کتاب‌های خود را تنها می‌توانند به‌صورت الکترونیکی عرضه کنند.

 

رضایی، در ادامه گفت‌و‌گو از الزام فروش کتاب‌ها با تخفیف 10‌درصدی از سوی ناشران خبر داد و اظهار کرد: تعیین قیمت در نمایشگاه بر عهده کارگزاران و برمبنای آخرین لیست قیمت کتاب از سوی ناشر است، اما متولیان برپایی این نمایشگاه از شرکت‌کنندگان می‌خواهد با دریافت حداکثر امکانات لازم از ناشران تحت پوشش به پایین آوردن قیمت کتاب‌ها کمک کنند.

 

ارسال سفارشات تا سه ماه بعد از نمایشگاه

وی ادامه داد: چنانچه در روز‌های برگزاری نمایشگاه موجودی برخی کتاب‌ها به اتمام برسد، کتاب به‌صورت نشر الکترونیکی منتشر خواهد شد و در اختیار متقاضیان دریافت کتاب قرار می‌گیرد. همچنین نمایندگان ناشران خارجی متعهد به ترخیص کتاب‌های سفارش شده از گمرک کشور و ارسال آن‌ها به مشتریان و سفارش‌دهندگان حداکثر تا سه ماه بعد از نمایشگاه هستند.

 

رضایی با اشاره به برخی ضوابط عمومی و لزوم رعایت آن‌ها از سوی ناشران به ایبنا گفت: عرضه کتاب‌های چاپ شده بدون مجوز ناشر در این نمایشگاه ممنوع است.

 

دهمین دوره برپایی نمایشگاه کتاب‌های کاربردی و نمایشگاهی، آبان‌ماه سال گذشته و همزمان با هفته کتاب در محل مرکز آفرینش‌های هنری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد و  یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتب‌های کاربردی و دانشگاهی 12 تا 15 آبان‌ماه از سوی انجمن فرهنگی ناشران بین‌المللی ایرانیان و با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برپا می‌شود.

 

علاقه‌مندان برای دیدار از نمایشگاه می توانند از ساعت 9 صبح تا 6 بعد‌از‌ظهر به محل برپایی نمایشگاه واقع در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران  مراجعه کنند.

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;