عدم آشنایی مدیران آپارتمانی از قوانین

معاون فني اداره كل استاندارد استان مركزي ضمن انتقاد از ناآگاه بودن مدیران آپارتمانها در خصوص قوانین ساختمانی افزود: مدیران آپارتمانهای ما از قوانین ساختمانی آگاهی ندارند و وظایف خود را تنها در حیطه حق شارژ می دانند.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، محمد جعفری زاد فخری ظهر سه شنبه در نشست رسیدگی به مسائل آسانسورها افزود: در صورتی که هر اتفاقی در ساختمان رخ دهد مدیر ساختمان مسئول می باشد و در خصوص آسانسورها نیز در هر ساختمانی مدیران انها مسئول بوده و بایداز قوانین ساختمانی اگاهی های لازم را کسب و تبحر لازم را کسب کرده باشند.

 

وی با تاکید بر نصب صحیح آسانسورها اضافه کرد: همچنین نظام مهندسی موظف است نصابان مجاز آسانسور در سطح استان مرکزی را به اداره کل استاندارد معرفی کند و بایستی به مدت یک سال پس از نصب آسانسور هرگونه تغییرات، تعمیرات، تعویض و حادثه مربوط به آسانسور باید ثبت و گزارش شود.

 

وی اظهار داشت: شرکت های مونتاژ آسانسور باید تمامی مسئولیت های مربوط به آسانسور را بپذیرند وبا وجود کار کردن شرکتهای غیر مجاز باید مسئولیت حقوقی و اجرایی با نظر مالک به شرکت ذیصلاح واگذار گردد.

 

جعفری ادامه داد:در خصوص رسیدگی به پرونده شرکت هایی که از آنها شکایت شده فقط در خصوص کیفیت آسانسور باشد موظف به پیگیری موردشکایت می باشیم و مابقی مسائل به امور قضایی مربوط می باشد.

 

وی از ایجاد شعبه رسیدگی به شکایات صنعتی در شورای حل اختلاف خبر داد و گفت: در شورای حل اختلاف شعبه ای دایر شده است که مسائل و مشکلات صنعتی در آن جا رسیدگی خواهد شد.

 

جعفری مراحل نصب آسانسور را طبق مراحل ذیل دانست: آماده سازی کف چاله آسانسور،تهیه نقشه مرحله،بتون ریزی کف چاهک،عملیات آهن کشی( سازه فلزی) چاهک آسانسور،دیوارکشی اطراف چاهک (در صورتیکه قبل از آهن کشی انجام نشده باشد)،ایجاد موتورخانه،دورچینی درب طبقات.

 

در پایان مصوبات جلسه را به شرح ذیل عنوان شد: شرکت های نصاب در قرارداد نام نصاب آسانسور را ذکرکرده و هنگام نصب همان شخص رابه محل بفرستند،قبل از انجام کار و نصب آسانسورکارشناس حقیقی یا ذیصلاح از مکان بازدید وسپس واگذاری صورت گیرد،واگذاری ها به شرکت دوم برای تکمیل کار شرکت دوم باید تمام موارد حقوقی را رعایت نماید،مسائل ضروری و مهمی که در چک لیست وارد نشده است ثبت گردد، سازمان نظام مهندسی در شروع کار لیست فهرست نصابان مجاز را معرفی نماید، پلمپ وفک پلمپ آسانسورها برای رفع نقص به مدت 10 روز با ارائه تعهد محضری صورت گیرد.

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;