طرح مجلس برای شفاف‌سازی معیارهای مجری ذی‌صلاح در پروژه‌های ساختمانی

عضو کمیسیون عمران مجلس از قرارگیری طرح اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان در نوبت طرح در صحن علنی مجلس خبر داد و گفت: به دنبال کمتر شدن اعمال سلیقه وزارت راه و شهرسازی در امور نظام مهندسی هستیم.
به گزارش تاسیسات نیوز، صدیف بدری، نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی افزود: طرح اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان را به صورت یک فوریتی تهیه کرده‌ایم و اکنون در نوبت طرح در صحن علنی مجلس است. چنانچه آمدن این طرح در صحن علنی طولانی شود، این طرح را به طرح عادی تبدیل می‌کنیم تا در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به آن بپردازیم.
وی درباره اهداف این طرح افزود: این طرح در پی آن است تا اقدامات و بحث‌های اجرایی در حوزه نظام مهندسی ساختمان که در اختیار وزارت راه و شهرسازی بوده و با تغییر وزیر، دستورالعمل‌ها را عوض می‌کردند و با نظام مهندسی برخورد سلیقه‌ای می‌کردند را شفاف کنیم و جلوی تفسیرهای متعدد گرفته شود. در حقیقت با تصویب این طرح، قدرت بیشتری به شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان می‌دهیم.
عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: طرح اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان در راستای ارتقای کیفیت طراحی و نظارت و ارتقای کیفیت اجرا است و امیدواریم با تصویب این طرح، شفاف‌سازی لازم در بحث‌های اجرای ساختمان و معیارهای مجریان ذی‌صلاح حقیقی صورت گیرد.
بدری خاطرنشان کرد: امضاء‌کنندگان طرح اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان، به دنبال تقویت سازمان نظام مهندسی، افزایش قدرت تصمیم‌گیری آنها در بحث‌های اداری و مدیریتی و همچنین کمتر شدن اعمال سلیقه وزارت راه و شهرسازی در امور نظام مهندسی هستند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;