طرح جایگزینی کولرهای آبی فرسوده با کولرهای کم‌مصرف در انتظار تایید

تاسیسات نیوز:  جواد نوفرستی، مدرس دانشگاه، مشاور بهینه‌سازی مصرف انرژی و کارشناس اقتصاد انرژی از اجرای طرح جایگزینی سریعتر کولرهای آبی فرسوده با کولرهای کم‌مصرف و مزایای آن خبر داد.
این کارشناس انرژی ضمن اشاره به ضرورت کاهش مصرف انرژی به ویژه در روزهای گرم تابستان به ویژه همزمان با افزایش استفاده  وسایل سرمایشی و خنک کننده به ویژه کولر ادامه داد: جایگزینی کولر فرسوده‌ی ناایمن با کولر نو و ایمن مورد اقبال مدیران در سطوح مختلف در صنعت برق قرار گرفته است و امیدواریم با اجرای این طرح به زودی از مزایای همه جانبی برای دولت و مصرف کنندگان بهره مند شویم .
او با اشاره به اینکه کولرهای جدید مجهز به کلید محافظ جان، نصب ایمن و مجاز با ۲ سال گارانتی است اظهار داشت: با  جایگزینی کولر فرسوده‌ی پرمصرف با کولر کم مصرف،  کاهش مصرف برق و کاهش هزینه خانوار قابل دسترس خواهد بود و علاوه بر آن  آسایش خانواده با سرمایش مطبوع و متفاوت کولر آبی نسل جدید با بالاترین رده برچسب انرژیو همچنین  رهایی از گرمای بی‌سابقه امسال اجرایی می شود. 

این استاد دانشگاه اضافه کرد: با توجه به صرفه جویی میزان مصرف برق در راستای اجرای این طرح، دریافت پاداش صرفه‌جویی برق تا ۲۰ برابر تعرفه روی قبض، می تواند جبران بخشی از هزینه جایگزینی باشد.
او توضیح داد: با  فروش کولر فرسوده با حداقل قیمت  ۱.۵ تا ۲ میلیون تومان می توان  بخشی از هزینه خرید کولر نو با قیمت مناسب تر در سال جاری را نیز با توجه به افزایش قیمت سالیانه حدود ۳۰ درصد انواع محصولات به ویژه تجهیزات سرمایشی به ویژه کولر  را نیز جبران کرد. 
این کارشناس اجرای این طرح در سال جاری را با  توجه به ضرورت کاهش مصرف برق و همچنین احتمال افزایش قیمت های بیشتر کالاها و … را مطلوب خواند و افزود: بدیهی است اجرای این طرح در روزهای آغازین تابستان سال جاری می تواند علاوه بر مزایای کاهش مصرف برق برای دولت، کاهش هزینه ها و آسایش و خنک شدن با هزینه کمتر را برای خانواده ها نیز به همراه داشته باشد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;