طرح استانداردسازی سیلندرهای گاز مایع

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از  روابط عمومی اداره کل استاندارد استان بوشهر، کمیته نظارت بر جایگاه‌های شارژ سیلندر گاز مایع استان، کار خود را آغاز کرد.



مدیرکل استاندارد استان بوشهر با اعلام این خبر گفت: با توجه به خطرات استفاده از سیلندرهای گاز مایع غیراستاندارد و به منظور جلوگیری از حوادث ناشی از استفاده از این محصولات، از این پس تمام جایگاه‌های شارژ سیلندر گاز مایع در استان، ملزم به رعایت استانداردهای مربوطه هستند.



محمدرحیم بهره مند با اشاره به اجباری بودن استاندارد سیلندر گاز مایع، اظهار داشت: وزن گاز، سلامت بدنه و شیر این سیلندرها از جمله مواردی هستند که باید مطابق استاندارد باشند.



وی افزود: متأسفانه حوادثی که به دلیل استفاده از سیلندرهای گاز مایع غیر استاندارد به وجود آمده، کم نیستند و انفجارها و آتش‌سوزی‌هایی که به این دلیل به وقوع پیوسته، گاه یک منزل را به طور کامل تخریب نموده است.



نمایندگانی از استانداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، سازمان آتش‌نشانی با محوریت اداره کل استاندارد استان بوشهر، نسبت به استانداردسازی، ایمن‌سازی و نیز حل مشکلات موجود در روند شارژ سیلندرها با حضور مدیران واحدهای تولیدی فعال در این زمینه بحث و تبادل نظر کردند که مقرر شد تمامی 8 واحد فعال این عرصه، نسبت به دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد تا پایان امسال، اقدام کنند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;