طرح‌های پیشنهادی برای استاندارد ساختمان‌های سبز جهت جلوگیری از پایین رفتن آب در درین

در استاندارد ساختمان‌های سبز، اقداماتی جهت بهبود میزان بازده مصرف آب از جمله محدود ساختن حجم آب مورد نیاز برای سیفون سرویس‌های بهداشتی و استفاده از آب شهری جهت آبیاری پیشنهاد می‌گردد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، ANSI/ASHRAE/USGBC/IES 189.1-2011 «استاندارد طراحی ساختمان‌های سبز با عملکرد بالا به استثنای ساختمان‌های مسکونی کم‌ارتفاع»، یک استاندارد طراحی برای کسانی است که به دنبال ساختمان‌هایی با سطح عملکرد بالا هستند. این استاندارد حوزه‌های موضوعی کلیدی اعم از پایدارپذیری سایت، بازده مصرف آب، بازده انرژی، کیفیت هوای داخل و تاثیر ساختمان بر جو، مواد و منابع را پوشش می‌دهد.

بر اساس ضمیمه 5 این استاندارد که به تغییرات مربوط به میزان مصرف آب مربوط می‌شود، حجم سیفون کلیه توالت‌ها به 1.28 gal به ازای هر سیفون و ظرفیت شیر آشپزخانه‌ها به 1.8 gpm کاهش می‌یابد. تحقیقات نشان می‌دهد که در ساختمان‌ها و مراکز غیرمسکونی، از توالت‌های مجهز به سیفون مضاعف استفاده نمی‌شود و در عوض استفاده از سیفون کامل، گزینه‌ای است که همواره کاربردی محسوب می‌شود. به گفته توماس پاپه (Thomas Pape)، یکی از اعضای کمیته Standard 189.1، شواهدی مبنی بر این وجود ندارد که در ساختمان‌های تجاری، سیفون‌های مضاعف آب کمتری مصرف می‌کنند. او در ادامه می افزاید: «ما دریافته‌ایم که 90 درصد سیفون‌های مضاعف از نوع سیفون‌های کامل (Full-Flush) هستند و از آنجایی که بسیاری از سیفون‌های مضاعف برای تخلیه کامل آب، به حداکثر 1.25 gal آب نیاز دارند، از حداکثر حجم آب مورد نیاز برای این سیفون‌ها کاسته شده است تا به حداکثر حجم مورد نیاز توالت‌های تک‌سیفونی برسند.» حداکثر ظرفیت آب شیر آشپزخانه‌ها نیز در حال تغییر است تا بتوانند به استاندارد 1.8 gpm تعیین شده در آیین‌نامه‌های سبز نزدیک شوند. در ضمیمه v این استاندارد نیز محدودیت‌هایی در استفاده از آب شهری جهت آبیاری اعمال شده است. آب شهری معمولا به اندازه‌ای تصفیه می‌شود تا به استانداردهای آب شرب نزدیک گردد. پاپه با غیرمنطقی خواندن استفاده بی‌رویه از آب بازیافتی که منبعی گران بها محسوب می شود تاکید کرد: «استفاده از این منبع گرانبها در کاربری‌های سرمایش پشت‌بامی و آبیاری دائمی بام‌های سبز ممنوع خواهد شد چراکه منابع آبی بسیار دیگری مثل آب باران و… هم وجود دارد که می‌توان به این منظور از آن‌ها استفاده کرد» این در شرایطی است که استفاده موقتی از این آب‌ها برای سیستم‌های آبیاری سطحی بام‌های سبز مجاز اعلام شده است.

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;