طراحی و ساخت دستگاه تولید هیدروکسی جهت کاهش مصرف سوخت و آلودگی در موتورهای احتراق

انرژی

دستگاه تولید هیدروکسی جهت کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی در موتورهای احتراق داخلی ساخته شد.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، مهندس مهیار نعمتی دانا دانشجوی کارشناسی ارشد پژوهشگاه مواد و انرژی با بیان این خبر گفت: این دستگاه باعث می شود هوای ورودی غنی شده و احتراق کاملتری صورت گرفته و آلودگی هیدرو کربنی کمتر شده و مصرف سوخت کاهش یابد.

وی افزود: با توجه به اینکه زمانی که موتورهای خودرو در ترافیک باعث ایجاد آلودگی می شوند در این حالت با به کار انداختن این دستگاه تولید توسط یک کلید، شروع به الکترولیزه کردن آب و تولید هیدروکسی می کند.

 وی ادامه داد: این دستگاه برق خود را از باطری ماشین تامین کرده و با الکترولیز آب هیدروژن و اکسیژن مورد نظر را تولید می کند و با توجه به خاصیت سوخت هیدروژن که در موتور احتراق داخلی از آن استفاده می شود به سوخت مناسب دست پیدا می کنیم.

نعمتی تشریح کرد: این دستگاه این قابلیت را دارد که بدون اینکه هیچ گونه تغییری در ساختار موتور خودرو ایجاد کند به همراه سوخت های مورد استفاده در آن خودرو نظیر بنزین یا گازوئیل یا گاز جهت احتراق گازهای هیدروژن و اکسیژن را جهت بهسوزی از طریق دریچه ورودی هوا در موتور به این سوختها اضافه کند.

وی در ادامه افزود: این دستگاه در مرحله آزمایشگاهی تست شده و نتیجه  آن رضایت بخش بوده است.

نعمتی در پایان با اشاره به دست یابی به دانش تولید این دستگاه گفت: این دستگاه مشابه داخلی ندارد و بیشتر در کشورهای کانادا و آمریکا مورد استفاده می باشد و با توجه به تحریم های اخیر کشور  این نمونه در کشور بومی سازی شده و قابلیت آن را دارد که توسعه داده شود .

پایان پیام/.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;