طراحی سیستم سرمایشی جدید برای مترو

سیستم جدید سرمایشی مترو لندن
مهندس نیره شمشیری
تاسیسات نیوز/ ترجمه/ مهندس نیره شمشیری: با نگاه به کاهش دما در ایستگاه های عمیق شبکه ای، یک روش جدید سرمایش در مترو لندن آزمایش می شود.
شرکت حمل و نقل شهری لندن در حال ازمایش یک پنل سرمایشی جدید در ایستگاه هالبورن است که در صورت نصب موفق، در ۵ ایستگاه دیگر نیز به کار گرفته خواهد شد.
هدف از انجام این آزمایشات، کاهش دماهای سکو و ایستگاه اعلام شده است. روش جدید برای سرمایش از دستگاه های هواساز کارامد استفاده می کند. طی سالیان گذشته گرد و غبار ایجادشده در تونل سبب بروز مشکلات زیاد و در نتیجه کاهش راندمان و نیز چالش های نصب و نگهداری شده است. فناوری جدید این موارد را کاهش می دهد و با تولید کمترین میزان گرد و غبار دسترسی به فن و نگهداری آن را ساده تر می کند.
پنل خنک کننده با گردش آب خنک دور لوله ها با یک ساختار فلزی منحنی کار می کند. بعد با استفاده از یک فن بزرگ هوا را در شکاف های سازه پنل به گردش در می آورد که سبب خنک شدن آن می شود. این سیستم می تواند هزینه های بهره برداری و نگهداری را در مقایسه با فناوری موجود تا نصف کاهش دهد. تست های آزمایشگاهی نشان داده است پنل سرمایشی جدید می تواند سبب کاهش ۵ درجه ای دما در سکوهای زیرزمینی شود.
قدرت سرمایشی پیش بینی شده سیستم جدید ۹ تا ۱۲ کیلووات است. این پنل ها از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده اند که اجازه جریان یافتن هوا به صورت یکنواخت در پنل و به موازات جریان آب را می دهد. این سیستم سبب انتقال حرارت کارامد شده و حفره هایی برای جمع شدن گرد و غبار ایجاد نمی کند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;