طراحی سلول های جدید خورشیدی + عکس

به گزارش تاسیسات نیوز، دانشمندان موفق به طراحی سلول‌‌های خورشیدی با قابلیت جذب تقریبا تمام طیف نوری خورشیدی شدند.




دانشمندان توانستند به طراحی و ساخت صفحات فتوولتائیکی دست یابند که سلول‌های چندگانه را در داخل یک نوع محفظه‌ای جمع می‌کند که قادر است تقریبا تمام انرژی طیف‌های نور خورشید را جذب کند.

 

 

 

این نوع سلول‌های جدید به طور مستقیم نور خورشید را به برق تبدیل می‌کنند و کارایی آن‌ها در این زمینه تقریبا ۴۴.۵ درصد است و از این رو تبدیل به کارآمدترین نوع سلول‌های خورشیدی در دنیا می‌شوند.

 

 

این سلول‌های خورشیدی ظاهری متفاوت‌تر از آنچه که بر پشت‌بام منازل دیده می‌شوند دارند. این تجهیزات از پنل‌های خورشیدی متمرکز CPV تشکیل شده‌اند که از لنزهایی برای تمرکز نور خورشید بر روی سلول‌های خورشیدی نازک در مقیاس میکرو بهره می‌برند.

 

 

 

از آن‌جایی که اندازه این سلول‌های خورشیدی بسیار کوچک است، ‌کمتر از یک میلیمتر مربع، بنابراین از مواد بسیار پیچیده‌ و تخصصی استفاده می‌کنند که باعث بهره‌وری بالای آن‌ها می‌شوند.

 

 

 

این سلول‌های درهم پیچیده مثل یک غربال برای نور خورشید عمل می‌کنند، و هر کدام از مواد ویژه داخل هر لایه از آن انرژی طیف‌ ویژه‌ای از نور خورشید را جذب می‌کنند.

 

 

 

زمانی که نور خورشید مثل قیفی از درون این توده سلولی عبور می‌کند، نیمی از نور خورشید تبدیل به انرژی می‌شود. در مقایسه با دیگر سلول‌ها، صفحات خورشیدی معمولی فقط یک چهارم نور خورشید جذب شده را تبدیل به انرژی می‌کنند.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;