طراحی سازه‌های صنعتی سوله، در بازار کتاب

نخستین چاپ کتاب «طراحی سازه‌های صنعتی سوله؛ مثالهای كاربردی با نرم‌افزار» به قلم مشترک مرضيه عباسی طرئی، مرتضی مهروند و عباس حق‌اللهی، از سوی انتشارات علم عمران منتشر شد.

 

 

 

 به گزارش تاسیسات نیوز  در این کتاب سعی شده تا تمامی اطلاعات مورد نیاز یک مهندس طراح برای محاسبه سازه یک سوله، ارایه شود.

 

«معرفی انواع سازه‌های صنعتی»، «ضوابط بارگذاری سوله شامل برف باد جرثقیل»، «تحليل سريع قاب سوله به روش دستی»، « ضوابط طراحی اجرای سوله به روش دستی شامل تير ستون وال پست مهاربند پرلين ميل مهار اتصالات جرثقيل»، «كنترل ضوابط اعضای با مقطع متغير»، «كنترل تغيير مكان » و «دو مثال كاربردی سوله با جرثقيل مدلسازی و طراحی نرم‌افزاری به همراه محاسبات دستی و نقشه اجرايی» عناوین فصل‌های هفت‌گانه این کتاب مهندسی را تشکیل می‌دهند.

 

فصل نخست کتاب، به بررسی ویژگی‌ها و معرفی انواع ساختمان‌های صنعتی اشاره دارد. در فصل دوم، به‌صورت ویژه به بررسی ضوابط ویژه بارگذاری سوله از جمله  بارگذاری باد، برف و زلزله پرداخته شده است.

 

نویسندگان کتاب در فصل سوم، ضوابط مربوط به تحلیل قاب پرتال و تئوری آن‌را بررسی کرده‌اند.

 

فصل چهارم کتاب، به طرح موضوعات مربوط به ضوابط طراحی دستی قسمت‌های مختلف سوله، همراه با مثال‌های متعدد پرداخته است. در این فصل همچنین ضوابط کنترلی مندرج در آیین‌نامه AISC، نیز بیان شده است.

فصل‌های پنجم و ششم این اثر مهندسی نیز، به تحلیل و مدلسازی دو سوله با ابعاد و اندازه‌های متفاوت در برنامه SAP2000 اختصاص دارد. در این دو فصل، علاوه بر نحوه مدلسازی، تحلیل و طراحی سوله در برنامه SAP2000، نحوه محاسبات دستی و کنترل محاسبات سوله نیز تشریح شده است.

 

چاپ نخست کتاب «طراحی سازه‌های صنعتی سوله؛ مثالهای كاربردی با نرم‌افزار» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 306 صفحه، به بهای 17 هزار و 500 تومان از سوی انتشارات علم عمران منتشر شده است.

 پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;