طراحی جدید از سیستم تهویه مطبوع CO2

تاسیسات نیوز:  یک سیستم تهویه مطبوع CO2 از سازنده آلمانی Liebherr با موفقیت در قطار مسافربری در اتریش آزمایش شد.
تهویه مطبوع نتیجه پروژه تحقیقاتی Eco2jet است که توسط صندوق انرژی اتریش تامین مالی شده و توسط آژانس ترویج تحقیقات اتریش (FFG) وین حمایت می شود.
Liebherr-Transportation Systems با یک کنسرسیوم اتریشی متشکل از شرکای ATT فناوری‌های حرارتی پیشرفته، IESTA، Obrist Engineering، Österreichische Bundesbahnen – ÖBB، Rupert Fertinger، TU-Graz و مرکز صلاحیت خودروی مجازی همکاری کرد.
هدف از این پروژه توسعه یک سیستم تهویه مطبوع CO2 سازگار با محیط زیست برای وسایل نقلیه ریلی به عنوان جایگزینی برای سیستم های HVAC با مبردهای معمولی بود. برای این منظور، یک نمایشگر مسیر سریع نزدیک به تولید (FTD) برای یک سیستم HVAC با عملکرد پمپ حرارتی با استفاده از CO2 توسعه یافته و در یک اتوبوس مسافربری از ناوگان Railjet که توسط ÖBB اداره می‌شود، نصب شد.
سیستم HVAC Eco2jet افزایش بهره وری انرژی حداقل ۳۰ درصد را در مقایسه با سیستم های معمولی هدف قرار داده است. هدف آن انتقال این فناوری به وسایل نقلیه غیر ریلی مانند کامیون، اتومبیل، ماشین‌های کشاورزی یا هواپیما است.
Liebherr قبلا FTD را در یک اتاقک آب و هوایی آزمایش کرده بود و سپس با همکاری ÖBB، عملکرد سیستم را در عملیات قطار منظم در شرایط واقعی ثبت و ارزیابی کرد. در مرحله نمایش بیش از سه ساله Eco2jet از مه ۲۰۱۸ تا آگوست ۲۰۲۱، سیستم تهویه مطبوع با CO2 به عنوان مبرد ثابت کرد که یک مفهوم قابل اعتماد و از نظر فنی کامل است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;