طراحی اولین موبایل بدون باتری جهان

به گزارش تاسیسات نیوز، مهندسان برای اولین بار در جهان موبایل های بدون باتری طراحی کرده اند که می تواند با استفاده از چند میکرووات برقی که از سیگنال ها یا نور رادیویی محیط برداشت می شود، تماس ها را ارسال و دریافت کند. این یک گام مهم رو به جلو برای رهایی از شارژر، سیم و .. است.

 

 

 

محققان دانشگاه واشنگتن تلفن همراهی ابداع کرده اند که نیازی به باتری ندارد. در عوض تلفن چند میکرووات برق مورد نیاز خود را از نور یا سیگنال های رادیویی محیطی می گیرد.

 

 

 

این تیم همچنین تماس های اسکایپ را با بهره گیری از این تلفن های بدون باتری برقرار می کند؛ این نشان می دهد نمونه متشکل از قطعات تجاری می تواند صحبت ها را دریافت و منتقل کند و با یک ایستگاه مبداء ارتباط داشته باشد.

 

 

 

فناوری جدید اولین تلفن همراهی است که تقریباً هیچ برقی مصرف نمی کند. بدین منظور مصرف برق بسیار کمی که یک تلفن همراه نیاز دارد با برداشت انرژی از محیط تامین می شود.

 

 

 

این تیم تحقیقاتی متشکل از دانشمندان کامپیوتر و مهندسان برق یک گام انرژی بَر در انتقال های سلولی مدرن یعنی تبدیل سیگنال های آنالوگ که صدا را به داده های دیجیتال تبدیل می کنند حذف کردند. این فرایند به قدری انرژی زیادی مصرف می کند که طراحی تلفن متکی بر منابع برق محیط را غیر ممکن می سازد.

 

 

 

تلفن های بدون باتری از مزیت لرزش های کوچک در میکروفون یا اسپیکر که در زمان صحبت کردن رخ می دهد بهره می گیرند.
یک آنتن متصل به این قطعات آن حرکت را به تغییرات در سیگنال رادیویی آنالوگ که توسط یک ایستگاه سلولی منتشر یم شود تبدیل می کند. این فرایند لزوما الگوهای صحبت کردن در سیگنال های رادیویی منعکس شده را به گونه ای کد می کند که تقریباً هیچ برقی مصرف نمی کند.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;