طراحي سامانه تصفيه دوزيستي فاضلاب

 

رئیس هیئت مدیره شرکت quotation mark تحقیقات پیشرفته quotation mark از طراحی سامانه تصفیه دوزیستی (هوازی و بی هوازی) خبر داد.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز،  محمدتقی دانش فر در هشتمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب گفت : روش تصفیه دوزیستی یک روش نوین برای تصفیه فاضلاب، با تولید کم لجن بدون بو و با بازده بالاست.

وی افزود: شرکت تحقیقات پیشرفته مخترع فرایند جدید تصفیه دوزیستی فاضلاب است و ان را در روش های تصفیه فاضلاب طراحی و اجرا کرده است.

 

به گزارش واحد مرکزی خبر دانش فر گفت: در این فرایند ، فاضلاب به همراه تمام لجن برگشتی به کف واحد تصفیه دوزیستی که تانک عمیقی است ، وارد و پخش می شود و جهت فاضلاب هم از پایین به بالا است.

وی در باره کارایی این سامانه تصفیه دوزیستی گفت: این سامانه بسیار ساده و پیشرفته است و به کنترل خاص و پیچیده نیاز ندارد و بدون مجری کارآزموده ، بدون تولید لجن و بو ،

کاهش برق مصرفی و تولید پساب با کیفیت بالا همراه با حذف نیتروژن کار می کند.

رئیس هیات مدیره شرکت تحقیقات پیشرفته اضافه کرد: با توجه به اینکه ایران کشوری کم آب است و محیط زیست شکننده ای داریم، وظیفه ماست که از لحاظ قانونی واخلاقی، این محیط زیست را حفظ کنیم و به نسل های آینده تحویل دهیم.

وی با بیان اینکه 60 درصد هزینه های ساخت و راهبری تصفیه متعلق به تصفیه و دفع لجن است، ادامه داد: تصفیه دوزیستی تا حد قابل ملاحظه ای این هزینه ها را کاهش می دهد و این سامانه 100 درصد ساخت داخل است و به صورت بومی درآمده است ، تنها فرایند واقعی بدون تولید لجن بیولوژیکی اضافی در سطح جهان محسوب می شود که هیچ گونه مشابه خارجی ندارد.

وی اضافه کرد: تا پیش از طراحی این سامانه، تنها شرکت زیمنس توانسته بود تولید لجن را 30 تا 50 درصد کاهش دهد.

پایان پیام/.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;