ضرورت جریان سازی بیمه تضمین کیفیت

به گزارش تاسیسات نیوز،  نیازمند بازتعریف جایگاه سازندگان ذیصلاح ساختمان برای مردم هستیم ، تدوین دستورالعمل مشترک کمک خواهد تا سازندگان ذیصلاح عامل کیفی سازی، ارزان سازی و سریع سازی ساختمان ها شوند
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد با اشاره به اینکه نیازمند بازتعریف جایگاه سازندگان ذی‌صلاح ساختمانی در بین مردم هستیم، افزود: تدوین دستورالعمل مشترک کمک خواهد تا سازندگان ذیصلاح عامل کیفی سازی، ارزان سازی و سریع سازی ساختمان ها شوند.
«مجتبی فرهمند» در نشست دبیرخانه سراسری سازندگان مسکن و ساختمان که با حضور نمایندگان وزارت راه و شهرسازی، شورای مرکزی و اعضای این دبیرخانه از سراسر کشور برگزار گردید، ضمن قدردانی از حضور شرکت کنندگان، بر لزوم ارتقای کیفی خدمات فنی و مهندسی و توجه به تخصص در امر ساخت وساز تاکید کرد و گفت: لازم است تفاوت ساختمانی که سازنده ذیصلاح می سازد با سایر ساختمان ها قابل تشخیص برای عموم مردم باشد.
مجتبی فرهمند با تاکید بر اینکه شرکت مجری یا سازنده ذی‌صلاح می‌توانند نقش توسعه گر ساختمان را داشته باشد، افزود: زمانی که مالک به یک سازنده ذی‌صلاح حقیقی یا حقوقی مراجعه می کند وظیفه شرکت یا فرد سازنده است تا طبق نظرات مالک پروژه را برایش تعریف و خدمات فنی مهندس و اداری را در ارگان‌های مختلف پی‌گیری کند و با مشاوره های فنی خود توسعه گر ساختمان او از نظر فنی و اجرایی باشد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد در ادامه بر لزوم توجه به کیفیت خدمات مهندسی تاکید کرد و افزود: دستورالعمل‌های فعلی کمیتی است، از این رو در دستورالعمل جدید باید به فناوری نوین توجه شود و چنانچه سازنده ای با هزینه خود یک فناوری را از خارج به داخل کشور آورده و بومی کرده بتواند ازمزایای آن بهره‌مند شود‌.
فرهمند، اهمیت ارزان سازی و سریع سازی در پروژه های ساختمانی را یادآور شد و گفت: در تدوین این دستورالعمل باید بیمه تضمین کیفیت جریان سازی شود و همه استان ها یک رویه مشخص را پیش گیرند تا جایگاه سازندگان بهبود یابد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد گفت: ما نیازمند باز تعریف جایگاه سازندگان ذی‌صلاح ساختمانی هستیم که تدوین دستورالعمل مشترک در این مسیر یاری گر ما خواهد بود چرا که اثر مثبتی در کیفیت ساختمان ها خواهد داشت.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;