ضرورت تعریف تعرفه هوشمند آب برای مشترکان آبفا

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: در کشور باید تعرفه هوشمند آب را تعریف کرد تا مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند، هزینه‌های واقعی را پرداخت کنند.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز،  حمیدرضا جانباز در آئین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان و مدیرعامل آب منطقه‌ای استان همدان اظهار کرد: در کشور ما به موضوع اقتصاد آب توجه کافی نشده است و ما چه در بخش کشاورزی، چه در شرب و چه در بخش صنعت چرخه اقتصادی کافی برای آب تعریف نکرده‌ایم.

 

وی تصریح کرد: در بخش آب شرب متوسط هزینه‌های تولید، تأمین و توزیع آب شرب شهری 700 تومان به ازای هر متر مکعب آب و در بخش آب روستایی به ازای هر متر مکعب 670 تومان است در حالی که شهروندان و مشترکان روستایی این قیمت تمام شده را پرداخت نمی‌کنند.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه وضعیت اقتصاد آب بسیار بحرانی است، بیان داشت: باید با همفکری و جلب نظر نخبگان و حمایت نمایندگان مجلس در این خصوص اقدامات اساسی را انجام داد چرا که در بخش تأمین آب خدمات تفاوت‌هایی با سایر خدمات دارد.

 

وی با بیان اینکه در هر منطقه‌ای دارای کیفیت متفاوت آب و نحوه استحصال آن هستیم، ادامه داد: چالش‌هایی در این زمینه وجود دارد که باید در تعرفه‌ها لحاظ شود.

 

جانباز ادامه داد: در کشور باید تعرفه هوشمند آب را تعریف کرد و مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند، هزینه‌های واقعی را پرداخت کنند.

 

وی با بیان اینکه امسال در بودجه 93 اتفاقات خوبی رخ داده است، افزود: امیدواریم نمایندگان مجلس کمک کنند تا این اقدام خوب دولت تقویت شود تا سهم مطلوبی از اعتبارات را داشته باشیم.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور اذعان کرد: با عنایت رئیس جمهور در بودجه 93 اعتبارات خوبی برای طرح‌های آبرسانی دیده شده که امیدواریم جهش خوبی در طرح‌های آبرسانی از جمله سد تالوار داشته باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه در حوزه آب علاوه بر مشکل کمی مشکل کیفی نیز وجود دارد، اظهار کرد: اضافه برداشت از منابع زیرزمینی موجب شده تا کاهش کیفیت آب نیز داشته باشیم که همین ما را مجبور می‌کند که از فواصل دورتر، آب را تأمین کنیم.

 

جانباز تأکید کرد: اگر قرار است که اجرای طرح‌های موثر داشته باشیم و شهروندان و روستائیان بهره‌مند شوند باید از آنها حمایت شود.

 

وی یادآور شد: وزارت نیرو در همدان نیز همواره همکاری لازم را داشته به طوری که طرح‌های فاضلاب همدان از متوسط کشور شاخص برخورداری بیشتری دارد.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور در پایان با بیان اینکه باید شبکه‌ها فاضلاب همدان بیش از این تقویت شود، اذعان کرد: آبفای همدان می‌تواند از طریق مشارکت بخش خصوصی اجرای شبکه فاضلاب را داشته باشد.

 

 پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;