صنعت پتروشیمی ایران در تولید غشا به خودکفایی کامل رسید

 

تولید غشا از سوی متخصصان ایرانی به طور کامل بومی سازی شده است و به زودی در اختیار مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت.

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از شانا، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: توسعه و انتقال دانش در بخش های مختلف پژوهش و فناوری پتروشیمی، روند پرشتابی را با تکیه بر توان متخصصان ایرانی می پیماید.

مهندس عبدالحسین بیات افزود: جمهوری اسلامی ایران در تولید غشا به خودکفایی کامل رسیده و فرآیند تولید به طور کامل بومی سازی شده است.

وی با بیان این که غشاهای تولیدی، امکان تصفیه انواع پساب های صنعتی را دارد، افزود: امکان تصفیه در فازهای مایع، گازی و گاز به مایع به طور کامل وجود دارد و عرضه به تمام شرکت ها و مجتمع های پتروشیمی و پالایشگاهی  به زودی امکان پذیر خواهد شد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: هزینه تولید غشا و تجهیزات مورد نیاز بسیار کمتر از نمونه های خارجی است و می توان گفت که امروز تحریم های غیر قانونی ایران با شکوفایی، خود باوری و پیشرفت معادل شده و کشورمان در مسیر توسعه گام برمی دارد.

وی تصریح کرد: انتقال دانش فنی و بومی سازی و استفاده از ظرفیت های موجود در پژوهش و فناوری یک راهبرد است.

بیات ادامه داد: نقش پژوهش و فناوری در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی تاثیرگذار است و در مسیر علم تا ایده تجاری سازی که مقام معظم رهبری ترسیم فرموده اند، حرکت می کند.

معاون وزیر نفت ادامه داد: دستاوردهای جدید و ارزشمند در تولید انواع کاتالسیت ها و دیگر محصولات نشان از توان و دانش متخصصان ایرانی دارد و امروز ایران قطبی کلیدی در تولید کاتالیست ها در منطقه خاورمیانه به شمار می رود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی باید به عنوان یک مرکز علمی و پژوهشی در صنعت پتروشیمی باقی بماند، گفت: از دولت و مجلس درخواست می کنیم این مرکز علمی و پژوهشی به فعالیت خود ادامه دهد و روند خصوصی سازی به تعویق بیفتد.

وی تصریح کرد: همکاران پژوهشگر و متخصص این مرکز تا پایان برنامه پنجم توسعه، دستاورد های افتخار آمیزی به ملت بزرگ ایران تحویل خواهند داد.

بیات گفت: چندین محصول تولیدی توسط این مرکز که آماده تولید هستند به زودی در اختیار مجتمع های پتروشیمی قرار خواهد گرفت.

پایان پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;