«صنعتی سازی» راهکار حل مشکل ساخت و ساز

خرم با تأکید بر این‌که ظرفیت ساخت صنعتی ساختمان در کشور کاملاً موجود است،افزود: هم‌اکنون برای احداث ۱۰۰هزار واحد مسکونی به روش صنعتی «قالب‌تونلی» امکانات و نیروی انسانی مجرب در اختیار داریم.
به گزارش تاسیسات نیوز،  احمد خرم رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی با اشاره به این‌که نشستن و سخن گفتن بدون نتیجه کافی است، گفت: پیامبر در بیان کوتاهی در «نهج‌الفصاحه» می‌گوید ملاک هر کار نتیجه آن است.
وی بابیان این‌که در علم مدیریت امروز وظیفه‌گرایی اهمیت دارد، افزود: مدیریت امروز «نتیجه‌گرا» است. باید از کارهایی که برای رفع‌ تکلیف‌ انجام می‌پذیرد، فاصله گرفت.
رئیس شورای مرکزی نظام مهندسی باطرح این سؤال که براستی نتیجه برنامه‌های صدور خدمات فنی-مهندسی چیست؟ خاطرنشان کرد: هر برنامه‌ای باید تبدیل به پروژه شده و مورد مشاوره قرار گیرد.
خرم با تأکید بر اینکه دنیا امروز برای صدسال آینده استراتژی دارد، به کتاب استراتژی‌های امنیت ملی آمریکا اشاره و بیان داشت: در این کتاب به ریز حتی برای تک‌تک ممالک خاورمیانه برنامه‌ریزی شده است.
وی با اشاره به اینکه کتاب استراتژی‌های امنیت ملی آمریکا را چندین بار مطالعه کرده، افزود: همین کتاب را آن زمان به مرحوم هاشمی هدیه کردم. به ایشان گفتم به همه مدیران ارشد مملکتی مطالعه آن را توصیه کنید.
رئیس اسبق نظام‌مهندسی تهران ضمن یادآوری هدف‌گذاری درآمد ۲میلیارد دلاری سازمان برنامه برای صادرات خدمات فنی-مهندسی، تأکید کرد: این اعداد و ارقام روی کاغذ است. اخذ نتیجه مهم است.
خرم ضمن ریشه‌یابی دلایل عدم توفیق جامعه مهندسان برای صدور خدمات، بیان داشت: مهم‌ترین مشکل عدم رشد تکنولوژی است. درحالی که امروز دنیا به سمت نسل هفتم ساخت‌وساز رفته و ما بسیار عقب ماندیم.
وی بابیان آنکه نسل نخست ساختمان‌سازی با گل و چوب انجام می‌شد، اضافه کرد: امروز نسل هفتم یعنی ساختمان‌هایی که همه تکنولوژی‌های روز را در خود جا دادند، رواج یافته است.
رئیس شورای مرکزی نظام مهندسی با انتقاد از روند کُند صنعتی‌سازی در کشور، گفت: امروزه تنها زیر ۵ درصد از ساختمان‌های کشور صنعتی ساخته می‌شود. درحالی که باید دست‌کم ۴۰درصد آنها می‌بود.
خرم با تأکید بر این‌که ظرفیت ساخت صنعتی ساختمان در کشور کاملاً موجود است، ادامه داد: هم‌اکنون برای احداث ۱۰۰هزار واحد مسکونی به روش صنعتی «قالب‌تونلی» امکانات و نیروی انسانی مجرب در اختیار داریم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در کشوری مانند ترکیه بالاترین مقامات شخصاً پیگیر نتیجه‌دهی پروژه‌های عمرانی هستند، بیان داشت: از رئیس‌جمهور گرفته تا نخست‌وزیر همه پشتیبان صنعت ساختمان هستند.
خرم در ادامه به‌بیان خاطره از دوران وزارت خود پرداخت: آن‌زمان یک‌روز آقای خرازی (وزیر خارجه وقت) به من گفت وزیر خارجه ترکیه ساعت ۱۱ شب تماس گرفته و پیگیر قرارداد پروژه‌ عمرانی فرودگاه امام‌خمینی(ره) شده است!
رئیس شورای مرکزی نظام مهندسی در پایان خواستار حمایت دولت و راه‌اندازی یک «خط اعتباری» برای صدور خدمات فنی-مهندسی به کشورهای مختلف شد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;