صرفه جویی شدید انرژی در هنــــد

به گزارش تاسیسات نیوز، پیش بینی می شود طرح هند برای جایگزینی وسایل پرمصرف با طرح های پربازده تر تا 600 میلیارد روپیه (8.9 میلیارد دلار) در سال صرفه جویی به همراه داشته باشد.

 

 

 

 

طرح وزارت نیرو برای جایگزینی لامپ های رشته ای با چراغ های LED و پمپ های آبیاری، فن های و دستگاه های تهویه مطبوع با راندمان انرژی بالا، می تواند حدود 60 گیگاوات تقاضای تولید در ساعات اوج مصرف را کاهش دهد که این میزان معادل پنج برابر نیاز پیک تابستان برای شهر دهلی است.

 

 

 

 

نارندرا مودی –نخست وزیر هند- بر مصرف انرژی کارامد برای حفظ منابع تاکید کرده و به آسیب زیست محیطی در یک اقتصاد مبتنی بر سوخت های فسیلی کمک می کند. این طرح برای رسیدن به تعهد تامین برق برای تمام خانوارها تا سال 2019 بسیار مهم است.

 

 

 

 

برآوردهای صرفه جویی هزینه با استفاده از قیمت برق 4 روپیه برای هر کیلووات ساعت محاسبه می شود.

 

 

 

پیش بینی می شود برنامه چراغ های LED منجر به صرفه جویی حدود 100 میلیارد کیلووات ساعت در سال می شود و در عین حال تعویض نیمی از 20 میلیون پمپ ابیاری منجر به صرفه جویی سالانه 25 میلیارد کیلووات ساعت می شود. 25 میلیارد کیلووات ساعت دیگر از تهویه مطبوع های پربازده تر می آید.

 

 

 

 

واحدهای با سوخت ذغال سنگ کشور از میانگین 68 درصد ظرفیت خود در آوریل استفاده کردند. مساله راندمان چالش دیگری برای تولیدکنندگان برق است.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;