صرفه‌جویی برق با جلو کشیدن ساعت

به گزارش تاسیسات نیوز، ایتالیایی‌ها با جلو کشیدن ساعت که به مدت ۷ ماه ادامه خواهد داشت؛ ۵۶۲ میلیون کیلووات برق صرفه جویی کرده و در حدود ۱۱۶ میلیون یورو سود می‌ برند.


شرکت انتقال برق ایتالیا «ترنا» گفت: جلو کشیدن ساعت علاوه بر تامین برق مورد نیاز 200 هزار خانوار در سال، موجب صرفه جویی در مصرف برق نیز خواهد شد.


در حقیقت به جهت آن که تعرفه هر کیلو وات برق، به صورت متوسط برای مصرف کنندگان خانگی در ایتالیا، در حدود 20 سنت می باشد، جلو کشیدن یک ساعت ۱۱۶ میلیون یورو سود می رساند، این رقم از زمان جلو کشیدن ساعت، تا بازگشت ساعت خورشیدی در 28 اکتبر آینده به دست خواهد آمد.


بر اساس داده های شرکت برق ترنا، از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۷ میلادی، این تغییر زمانی منجر به صرفه جویی ۸ میلیارد و ۵۴۰ میلیون کیلووات برق شده است که ارزش مالی این میزان در حدود یک میلیارد و ۴۳۵ میلیون یورو می باشد و بیشترین صرفه جویی انرژی ۱۵۸ میلیون کیلووات در اکتبر بوده است که برابر با ۳۰ درصد کل می باشد.


نخستین بار در سال 1916، ایتالیا از روز سوم ژوئن تا ۳۰ سپتامبر، ساعت قانونی را به کار برد، اما این برنامه ریزی در سال 1920 متوقف شد، پس از آن مجددا در سال 1940 آغاز و پس از 8 سال لغو گردید.


اما در نهایت همزمان با شروع بحران انرژی در سال 1966 بار دیگر این برنامه به مدت 13 سال آغاز گشته است و تا پایان اکتبر ماه ادامه خواهد داشت.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;