صدور ۶۹۸۰ مجوز درخواست کسب و کار در حوزه نظام مهندسی

رئیس اداره نظام مهندسی راه و شهرسازی گلستان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون، ۶ هزار و ۹۸۰ مجوز درخواست کسب و کار در حوزه نظام مهندسی، کاردانی و معماران تجربی ساختمان صادر شد.

به گزارش تاسیسات نیوز، محمد توان اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون، ۶ هزار و ۹۸۰ مجوز درخواست کسب و کار در حوزه نظام مهندسی، کاردانی و معماران تجربی ساختمان با هدف ارائه خدمات مهندسی در رشته های مورد نظر برای متقاضیان توسط اداره کل راه و شهرسازی گلستان صادر شد.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی گلستان افزود: صدور پروانه اشتغال به کار مهندسان، نظارت بر اجرای مقررات ملی ساختمان و همچنین برگزاری آزمون‌های ورود به حرفه مهندسی و همچنین برگزاری انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان بخشی از مهم‌ترین اقدامات اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی در استان است.

وی افزود: این اداره وظایف مهمی در ترویج مقررات ملی ساختمان پیرامون ارتقای کیفیت ساخت و ساز بناها را بر عهده دارد.

توان با بیان اینکه اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان فعالیت‌های متعددی را در دولت سیزدهم انجام داده، گفت: در این دوره تعداد دو هزار و ۸۵۰ پروانه اشتغال به کار برای مهندسان در رشته‌های مختلف به صورت فیزیکی و از نیمه دوم سال ۱۴۰۱، چهار هزار و ۱۳۰ پروانه به صورت الکترونیکی و با هدف تسریع در روند کار ذی‌نفعان و ایجاد شفافیت در سامانه سپامک صادر شده است.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: همچنین در حوزه نظارت بر اجرای مقررات ملی ساختمان نیز در این دوره هزار و ۱۵۲ مورد بازدید از پروژه‌های ساختمانی سطح استان انجام شده و تخلفات ساختمانی به مراجع ذی‌ربط ارجاع داده شد.

وی از برگزاری ۱۰ دوره آزمون ورود به حرفه مهندسی در رشته‌های هفت‌گانه مهندسی خبر داد و افزود: در روزهای ابتدایی مردادماه نیز آزمون ورود به حرفه مهندسی با حضور سه هزار و ۴۵۱ شرکت کننده در شهرهای گرگان و گنبد کاووس برگزار خواهد شد که از این تعداد دو هزار و ۷۱۹ شرکت کننده مرد و ۷۳۲ شرکت کننده زن هستند.

توان ادامه داد: همچنین در این بازه زمانی ۲۶۰ دوره آموزشی برای مهندسان در زمینه‌های مختلف برگزار شده که ۱۲ هزار و ۸۶۵ نفر در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی گلستان همچنین از برگزاری دهمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان‌ها به صورت تمام الکترونیکی در مهرماه سال جاری سخن گفت و اظهار کرد: تا کنون ۸۲ نفر از جامعه مهندسی گلستان در انتخابات شرکت کرده که ۵۱ نفر از گروه عمران، ۱۰ نفر گروه معماری و شهرسازی و ۲۱ نفر از مهندسین گروه برق و مکانیک هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;