شیرین سازی آب و تبدیل نیروگاه ها به سیکل ترکیبی

وزیر نیرو با بیان اینکه محور اصلی کشور در حماسه اقتصادی وزارت نیرو است گفت:شیرین سازی آب و انتقال آب به فلات مرکزی و تبدیل نیروگاه های گازی به سیکل ترکیبی می تواند به عنوان یک حماسه اقتصادی پیگیری شود.

 

 

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، مجید نامجو در نخستین نشست شورای مدیران آب وزارت نیرو در سال 92، اولویت های مهم این وزارتخانه در خلق حماسه سیاسی را تلاش برای جذب رضایت بیشتر مردم از خدمات صنعت آب و برق و به حداقل رساندن شکایت های مردمی عنوان کرد.

 

وی از وزارت نیرو به عنوان محور اصلی کشور برای خلق حماسه اقتصادی نام برد و اظهار داشت: دو بحث مهم شیرین سازی آب و انتقال آب به فلات مرکزی و تبدیل نیروگاه های گازی به سیکل ترکیبی می تواند به عنوان یک حماسه اقتصادی پیگیری شود.

 

*پروژه آبیاری و زهکشی 10 میلیارد دلاری فاینانس چین

 

وی واگذاری شرکت های توزیع برق، یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی و پروژه آبیاری و زهکشی 10 میلیارد دلاری فاینانس چین را از دیگر اولویت های این وزارتخانه در سال 92 خواند و افزود: پروژه آبیاری و زهکشی 10 میلیارد دلاری فاینانس چین در حال دنبال است و آخرین مراحل را طی می کند و می تواند به عنوان یک گام بزرگ و تاثیر گذار در بخش آب کشور مطرح شود.

 

وی تصریح کرد: برای تعیین اولویت های وزارت نیرو در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، دو راهبرد در دستور کار قرار گرفته است که از یک سو توسط معاونان وزیر نیرو و از سویی دیگر در نشست شورای مدیران پیگیری می شود تا موضوع ها جمع بندی شده و به نتایج مطلوبی برسد.

 

وی اظهار داشت: سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، با آغاز خوبی برای بخش آب کشور همراه بود و کارهای وزارت نیرو پررنگ آغاز شد.

 

وی اضافه کرد: بهره برداری از چند سد و از همه مهمتر آغاز عملیات اجرایی سد بختیاری که از مدت ها پیش برنامه ریزی شده بود، ازجمله این کارهاست که با تلاش فراوانی انجام شد.

 

به گفته وی، برای آغاز عملیات اجرایی سد بختیاری تلاش های زیادی صورت گرفت و در نهایت این کار خوب در بخش آب کشور توسط رییس جمهوری کلنگ زنی شد.

 

وی ادامه داد: در بخش برق نیز مصوبه خوبی برای تبدیل نیروگاه های گازی به سیکل ترکیبی در ابتدای سال از دولت اخذ شد.

 

وزیر نیرو با بیان اینکه هیات وزیران بنا دارد 20 سفر باقی مانده دور چهارم سفرهای استانی را در مدت باقی مانده از دولت دهم به انجام برساند، گفت: محور سفر اخیر به سمنان، بحث شیرین سازی و انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی بود.

 

وی افزود: آخرین نشست بحث شیرین سازی و انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی نیز انجام شده و قرار است در سه جبهه از سمت مازندران، سمنان و خطیر کوه کارگاه تجهیز و کار آغاز شود.

 

به گفته وی، از سوی دریای جنوب نیز بخش خصوصی به همراه گلگهر و مس سرچشمه کرمان کار خوبی را آغاز کردند و اگر این دو طرح پیش رود، استان های دیگر نیز که اکنون می خواهند برای اجرای این طرح ها مشارکت کنند، کار خوبی را در کشور سامان می دهند.

 

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;