شکیب: صفر تا صد یک پروزه بعهده نظام مهندسی است

جلسه گروه تخصصی عمران شورای مرکزی با حضور دکتر حمزه شکیب، سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و اعضای این گروه تخصصی در محل سالن جلسات شورای مرکزی برگزار شد.
به گزارش تاسیسات نیوز، در این جلسه کنفرانسی در خصوص «اندر کنش اعضای سازه ای و غیر سازه ای» توسط استاد مهندس شاهپور طاحونی ارائه و به سوالات حاضرین پاسخ داده شد.
همچنین در این جلسه دکتر حمزه شکیب، سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اهدای لوح، از خدمات شایسته و ۵۰ ساله مهندس شاپور طاحونی به عرصه مهندسی کشور تقدیر کرد.
امیدوارم طرح نهضت ملی مسکن به بهترین نحو ممکن اجرا شود
در ادامه این جلسه دکتر حمزه شکیب، سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به خدمات شایسته مهندس شاپور طاحونی به جامعه مهندسی کشور، از او به عنوان یکی از مفاخر مهندسی عمران و صنعت ساختمان یاد کرد و گفت: جامعه مهندسی به وجود ایشان افتخار می‌کند.
 وی همچنین با بیان اینکه هم اکنون حدود ۶۰۰ هزار نفر عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان داریم، خاطرنشان کرد: براساس مقررات، از صفر تا صد یک پروژه ساختمانی به عهده سازمان نظام مهندسی است. در این میان، قطعاً در این سیستم کاستی هایی وجود دارد که باید راهکاری یافت تا نسبت به رفع این کاستی ها اقدام کرد.
دکتر شکیب با بیان اینکه قطعاً تاثیر حضور نظام مهندسی در ساخت و سازها ثابت شده و برای همه ملموس است، یادآورشد: اگر به گذشته برگردیم و زلزله های قبلی  مثل زلزله طبس با زلزله سرپل ذهاب را ملاحظه کنید، می بینید که روند خیلی بهتر شده است ولی این برای ما، قانع کننده نیست.
سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در ادامه مطرح کرد: انشاالله به روزی برسیم که طرح نهضت ملی مسکن به بهترین نحو ممکن اجرا شود.
وی در پایان با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان در دوران شکل گیری و گذار خود با فراز و نشیب های زیادی روبرو بوده است، گفت: در حال حاضر عصر جدیدی را می بینیم که نگاه همه باید به این سازمان‌ مثبت شود، ضمن اینکه در دوره آینده، ما خودمان را به یک مرجع علمی حرفه ای تبدیل خواهیم کرد.
هنوز با کیفیت مطلوب ساخت و ساز در کشور فاصله داریم
در ادامه جلسه، مهندس شاپور طاحونی از اساتید برجسته دانشگاه در رشته مهندسی عمران تاکید کرد: اگر بخواهیم یک ساختمان موفقی داشته باشیم، باید بین مشاور، کارفرما و پیمانکار همدلی وجود داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه هنوز در ایران به کیفیت ایده آل در ساخت و ساز نرسیده ایم، اظهارداشت: در کنار ساختمان های خیلی خوب که می سازیم، ساختمان خیلی بد هم کم نداریم. برهمین اساس، هنوز با کیفیت مطلوب ساخت و ساز در کشور فاصله داریم.
این استاد دانشگاه در ادامه خواستار گسترش سیستم های آموزش در صنعت ساختمان به صورت حرفه ای شد و تصریح کرد: متاسفانه صنعت ساختمان، صنعت پایدار نیست.
مهندس طاحونی با بیان اینکه در حال حاضر با کاستی های قابل توجهی در کیفیت ساختمان در ایران روبرو هستیم، توضیح داد: جوشکارهایی که در صنعت ساختمان به تبحر خوب می رسند، بلافاصله جذب کارخانه ها می شوند، چون می‌خواهند شغل دائم داشته باشند، ضمن اینکه حرفه ساختمان، شغل دائم محسوب نمی شود.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;