شکیب بر بازبینی قانون نظام مهندسی در مجلس تاکید کرد

در این نشست که در حاشیه جلسه ۳۲۹ و ۳۳۰ شورای مرکزی برگزار شد، از همکاری و تلاش بی‌شائبه دکتر اقبال شاکری نماینده و عضو سابق کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تجلیل و قدردانی شد.
در ابتدای جلسه دکتر شکیب ضمن خوشامدگویی حضور رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ابراز امیدواری کرد که همچون گذشته تعامل و همکاری میان سازمان نظام مهندسی و کمیسیون عمران سازنده و پایدار باشد. وی همچنین نهایی کردن بازبینی «قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان» را یکی از محورهای همکاری مشترک در دوره جدید مجلس شورای اسلامی عنوان کرد.
در ادامه اعضای شورا با قدردانی از تعامل مؤثر اعضای کمیسیون عمران و سازمان نظام مهندسی ساختمان در دوره گذشته، خواستار ادامه این همکاری و تعامل سازنده در به‌روزآوری برخی قوانین در زمینه ساخت و ساز در کشور شدند.
رئیس کمیسیون عمران، محمدرضا رضایی کوچی با ابراز خشنودی از حضور در جمع نمایندگان مؤثر جامعه مهندسی، اظهار داشت: آرامش و اثربخشی فضای سازمان نظام مهندسی با وجود افراد پاکدست و پرتلاش اعضای آن به دست آمده و تعامل سازنده دکتر شاکری با همکاران و شورای مرکزی سازمان منشاء خیر و برکات فراوانی بود و اگر چه ما به‌طور رسمی از حضور ایشان در کمیسیون محروم شدیم اما به‌ عنوان رابط کمیسیون عمران مجلس با سازمان نظام مهندسی همچنان از وجود ایشان بهره خواهیم برد.
وی در ادامه با اشاره به نهایی شدن اصلاح قانون نظام مهندسی و کمیسیون ماده ۱۰ شهرداری‌ها برای این دوره از مجلس، افزود: در حوزه عمران و شهرسازی کشور همکاری دولت، مجلس و  نهادهای تخصصی و حرفه‌ای چون سازمان نظام مهندسی ساختمان می‌تواند در کاهش آسیب‌های ساخت و سازهای غیراصولی تقویت نظارت‌های فنی و تخصصی بسیار حائر اهمیت باشد.
در آخر دکتر شاکری با اشاره به دوران درخشان کمیسیون عمران در دوره پیشین مجلس، اظهار داشت: با تعامل با سازمان تخصصی، حرفه‌ای و اثرگذاری چون سازمان نظام مهندسی، خوشبختانه توفیق یافتیم که قوانین بنیادی و پر اهمیتی در این حوزه به سرانجام برسانیم. اهمیت سازمان نظام مهندسی سوای بُعد حرفه‌ای و تخصصی، یک بعد بسیار پر اهمیت اجتماعی دارد و با توجه به گستردگی اعضای آن می‌توان آن را یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های اجتماعی و مردم‌نهاد کشور به شمار آورد و برای من به شخصه، افتخار است که عضوی از این جامعه بزرگ اجتماعی و حرفه‌ای هستم.
گفتنی ست پیگیری و همراهی دکتر اقبال شاکری در تصویب بیمه مهندسان و چند قانون اثرگذار دیگر در رابطه با سازمان نظام مهندسی و جامعه مهندسی از جمله تلاش‌های بی‌شائبه و اثرگذار وی در تعامل با سازمان نظام مهندسی در زمان عضویت کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;