شکست سیاست های انرژی ترامپ

به گزارش تاسیسات نیوز،  آنطور که به نظر مي‌رسد، وي که از ابتدا با وعده‌ي افزايش سرمايه گذاري و بهره وري در حوزه‌ي انرژي ايالات متحده به منظور بالا بردن درآمدهاي اين کشور و همچنين اشتغالزايي پا به عرصه‌ي انتخابات گذاشته بود، بايد در برنامه‌هايش تجديد نظر کند.

 

 

 

 

بلومبرگ در گزارشي به بررسي تاثير سياست‌هاي رئيس جمهور جديد آمريکا بر بازار نفت و گاز داخلي اين کشور پرداخته است.





بر اين اساس، تحليلگراني شامل فرانسيسکو بلانش رئيس پژوهش کالاها در بانک مري لينچ آمريکا، در يادداشتي تصريح کردند که بهاي نفت و گاز داخلي ايالات متحده با افزايش توليد، کاهش خواهد يافت.





با وجود اينکه برنامه‌ي ترامپ براي اعمال تعرفه مالياتي مي‌تواند به افزايش سرمايه گذاري‌ها در بخش نفت و گاز آمريکا بي‌انجامد اما قيمت‌ها با بالارفتن سطح توليد آسيب مي‌بينند.





ترامپ مدعي شده است که براي تامين سرمايه‌ي ساخت ديوار در مرز جنوبي آمريکا که از ورود مهاجران غير قانوني مکزيکي به خاک ايالات متحده جلوگيري مي‌کند، 20 درصد تعرفه مالياتي بر روي کالاهاي وارداتي از مکزيک اعمال خواهد کرد.

 

 

 

تحليلگران اعلام کردند که صنعت نفت اميد بسياري براي فرار از روند نزولي، رويکردي عملگرايانه تر به مقررات و همچنين پرداخت هزينه‌ي کمتري براي رعايت قوانين زيست محيطي دارد.





با اين حال سياست‌هاي ترامپ اگر نگوييم سالها، به ماه‌ها زمان براي تاثير گذاري نياز دارد. اعمال چنين مالياتي به نفع نفت وست تگزاس اينترمديت (WTI) در مقابل نفت برنت خواهد بود اما تاثيري منفي بر قيمت فرآورده‌هاي نفتي خواهد داشت. مکزيک روزانه 600 هزار بشکه نفت خام به ايالات متحده صادر مي‌کند و مقادير زيادي بنزين و گازوئيل خريداري مي‌کند.

 

 

 

 

جهش توليد گاز طبيعي به همراه به حاشيه راندن طرح انرژي پاک احتمالا موجب کاهش بهاي گاز در طي سال 2018 مي‌شود. در صورتي که مکزيک در اقدامي متقابل بر کالاهاي وارداتي از آمريکا تعرفه مالياتي اعمال کند و آتش يک جنگ تجاري را شعله ور سازد، با در نظر گرفتن اينکه ايالات متحده هم اکنون 5 درصد از توليد سالانه‌ي گاز اش را از طريق خط لوله به مکزيک صادر مي‌کند، صادرات گاز طبيعي و قيمت‌ آن در بازار هنري هاب آمريکا به شدت آسيب خواهد ديد. شرکت‌هاي آمريکايي با صادرات روزانه 4 ميليارد فوت مکعب در حال انتقال بيشترين ميزان گاز از طريق مرز جنوبي اين کشور و ثبت رکورد هستند.

 

 

 

 

تحليلگران تاکيد کرده اند که در هر حال، بسياري از سياست‌هاي ترامپ در حال حاضر هنوز ناشناخته هستند و شکل گيري جزئياتشان به زمان نياز دارد. بنابراين اکنون براي نتيجه گيري درباره‌ي چگونگي تاثير گذاري شان بر تصميم‌هاي سرمايه گذاري و قيمت‌ها شايد زود باشد.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;