شهرداری ملزم به ارائه گزارش درباره آلودگی هوا شد

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران، ضمن تأکید بر وظایف شهرداری‌ها بر اساس قانون هوای پاک، از شهردار تهران خواست گزارش اقدامات انجام‌شده از سوی شهرداری در خصوص این قانون را به شورای شهر ارائه دهد.
به گزارش تاسیسات نیوز، مهدی اقراریان ضمن اشاره به شهادت دو سردار سپاه اسلام در عملیات مستشاری در سوریه توسط رژیم صهیونیستی و درخواست از کمیته نامگذاری شورا برای نامگذاری دو معبر به نام این دو شهید در اولین فرصت گفت: از سازمان زیباسازی شهر تهران نیز درخواست می شود اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهد. رژیم اشغالگر باید بداند که این تحرکات بی پاسخ نخواهد ماند و باید منتظر واکنش مناسب جمهوری اسلامی ایران برای خون های ریخته شده مستشاران خود باشد.
اقراریان در ادامه در خصوص آلودگی هوا و اقدامات لازم در این باره گفت: بر اساس قانون هوای پاک، شهرداری ها ۱۰ وظیفه مهم در خصوص آلودگی هوا بر عهده دارد؛ ما به عنوان نمایندگان مردم، علاوه بر مطالبه و پیگیری وظایف سایر دستگاه ها در این باره، از شهرداری تهران نیز سوال می‌پرسیم که آیا به وظایف خود عمل کرده است یا خیر؟
رییس کمیته نظارت شورای شهر تهران در ادامه، خطاب به شهردار تهران افزود: با عنایت به تکالیف قانونی شهرداری تهران، بر اساس قانون هوای پاک شهردار تهران، در اسرع وقت گزارشی از اقدامات انجام شده در این باره به تفکیک تکالیف به کمیته نظارت شورای شهر ارائه کند. همچنین پیشنهاد می شود با استفاده از ظرفیت های اطلاع رسانی شهرداری تهران و تابلوهای تبلیغاتی همشهری های عزیز را از وظایف و سهم دستگاه‌ها در موضوع آلودگی بر اساس قانون هوای پاک مطلع کند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;