شنبه روز آغاز هفته است!

روح اله واصف

 

به گزارش تاسیسات نیوز، یادداشتی که مطالعه میکنید سرمقاله هفته نامه تاسیسات نیوز شماره 152میباشد.



همکاران عزیز سلام و خداقوت


تب تند انتخابات بالاگرفته است.




وعده‌های منطقی و غیرمنطقی فراوانی شنیده می‌شود که صحت و سقم آن بعداً مشخص خواهد شد. در این میان مسکن و مسائل آن از سوی کاندیداهای محترم به‌ویژه آقای دکتر روحانی بحث شده است و تلاش دولت فعلی برای خروج مسکن از رکود کاملاً مشخص است.





این تلاش با اعطای وام به خانه اولی‌ها و مانند این آرام‌آرام بازار را تکان می‌دهد و البته فراموش نکنیم که بازار مسکن در دولت‌های نهم و دهم به صورتی بی‌پروا و لجام گسیخته فراری رو به جلو داشته است. چنان بی‌نظم و قاعده که اکنون با معضلاتی چون خانه‌های خالی ، مسکن مهر ساخته‌شده و بدون متقاضی، عدم رسیدگی به بافت فرسوده و پرتاب انفجاری قیمت‌ها دست به گریبان است و شاید لازم بود که مدتی طولانی بگذرد تا این بازار بازهم به ریل صحیح بیفتد. اما بیداری آن حدیثی دیگر است.





ماجرایی که می‌رود تا آغاز شود و کمک کند تا بخشی از بحران بیکاران حل شود.

 

 

 

نیاز به وجود سازه‌هایی بسیار مهم‌تر از مسکن چون مال‌ها و مگامال‌ها، سینماها، مجتمع‌های تفریحی و توریستی و از همه مهم‌تر هتل‌ها، که به‌شدت کمبود آن‌ها احساس می‌شود، همه و همه نسیم خوش کار و مبارزه با بیکاری را به وزیدن درآورده است. شاید تمام سرمایه‌های خارجی نیز منتظرند تا این جمعه بگذرد و در شنبه تصمیم بگیرند که می‌توانند بیایند یا خیر؟

 

 

 

 

اگر این دولت ادامه یابد که داستان بی‌پایان ادامه خواهد یافت و سیاست همان است. اما اگر دولتی دیگر بیاید، کشتیبان را سیاستی دگر است و هر برنامه‌ای به حداقل یک سال بعد موکول خواهد شد. لااقل در قول‌های داده‌شده از سوی سایر کاندیداهای محترم فعلاً برنامه‌ای برای جذب سرمایه خارجی دیده نمی‌شود. حال تا چه حد چنین سیاستی مدنظر باشد که قطعاً باید باشد.

 

 

 

این تصمیم بین دو تفکر متفاوت و دو سیاست مختلف که یکی به بازاری آزادتر می‌اندیشد و دیگری به اقتصادی دولتی‌تر نقطه جدایی دو جریان متفکر و انقلابی است. هر دو جریان به ایرانی آباد و آزاد می‌اندیشد و هردو جریان از فقر فراری است. اما این اهداف برای هریک نقشه‌ای جداگانه دارد و هر جناح تفکری متفاوت.

 

 

 

روز جمعه زمان انتخاب بین این دو تفکر متفاوت است. بی‌تفاوتی و رای ندادن ممکن است به تائید تفکری دیگر بینجامد. این حرف اشتباه که نتیجه برای من مهم نیست، باعث رخدادی مهم برای کشور می‌شود که ممکن است خوش و یا ناخوش باشد.

 

 

 

شنبه روز آغاز هفته است و البته روز آغازی جدید برای کشور ما. همان‌گونه که سال 76 یک آغاز جدید بود و سال 84 و البته سال 92. باید پذیرفت که نتیجه تفکر ما و اعمال ما به خود ما خواهد رسید. همان‌گونه که امروز باید برای فرزندان خود توضیح دهیم دلیل تفکرات ما در سال 84 چه بوده است.




شنبه روز آغاز هفته است.




برای رسیدن به شنبه باید از جمعه گذشت!







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;