شناسایی 12 ساختمان ناایمن

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روابط عمومی شورای مرکزی ؛ محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در چهارمین جلسه شورای پنجم شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، در رابطه با ایمن سازی ساختمان های شهر تهران اظهار داشت: در قوانین موجود قانونی وجود ندارد که ساختمان‌های قدیمی را موظف کند که خود را با شرایط و قوانین موجود تطبیق دهند، به ویژه آیین‌نامه‌های ایمنی و آتش‌نشانی که در این بحث مغفول مانده است. به نظر می‌رسد اگر این چنین قانون تصویب کنیم دست مجریان هم برای پیگیری باز می‌شود.




زهرا نژاد بهرام منشی هیئت رئیسه شورای شهر تهران در ادامه صحبت‌های هاشمی افزود: شورای چهارم شهر حدودا 8 ماه پیش یعنی بعد از حادثه پلاسکو 12 ساختمان بلند مرتبه را شناسایی کرد، اما فقط پلاسکو که حادثه ناگوار در آن اتفاق افتاد بیشتر مورد توجه قرار گرفت و به غیر از این 12 ساختمان نیز اماکن و ساختمان‌های غیر ایمن در سراسر شهر مورد شناسایی و توجه قرار نگرفتند.




در ادامه علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران گفت: مصوبه 25 اسفندماه 95 به همین موضوع توجه دارد و در سراسر کشور لازم‌الاجرا است.




لازم به ذکر است که این مصوبه جزء مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری کشور به عنوان بالاترین مرجع شهرسازی است.




سالاری رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی هم عنوان کرد: در شورای چهارم ما از طریق رئیس شورا این موارد را به کمیسیون های تخصصی ارجاع دادیم، اما پیگیری آن ماند و هم اکنون لازم است بررسی و پیگیری شود.




وی با اشاره به تدوین نشدن آیین‌نامه‌ها و تنفیذ نشدن مسئولیت‌ها بیان داشت: مشکل در تدوین این مصوبات نحوه اجرا و عملی کردن آنها است و همین موضوع مانند حادثه پلاسکو را که شاهد بودیم و باعث می‌شود پاسخگویی و مسئولیت بین دستگاه‌ها نامشخص و سرگردان باشد.




سالاری همچنین افزود: در حادثه پلاسکو دولت، کارگروه شورا، دو کمیته و قوه قضاییه جلسات تخصصی تشکیل دادند. به نظر می رسد باید مجموع این ارزیابی ها و نظریات را پیگیری کنیم و به نتایج خوبی دست می‌یابیم.




فخاری عضو دیگر شورای شهر با گرامیداشت و یاد و نام آتش نشانان شهید و به ویژه شهدای حادثه پلاسکو مطرح کرد: به نظر می رسد این پیشنهادات را باید در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت، میان مدت و بلند مدت در نظر بگیریم، مثلا در کوتاه مدت مصوبات فوری و در بلند مدت حرف‌های کلی‌تر را لحاظ کنیم.




وی همچنین علاوه بر تاکید بر در نظر گرفتن بازه زمانی به ترتیب کمیته‌ها نیز اشاره کرد و گفت: در بررسی چنین مسائلی فقط به کمیته‌های عمران معماری و شهرسازی نباید بسنده کنیم و باید در کمیته فرهنگی-اجتماعی هم این مسائل را بررسی کنیم.




حبیب‌زاده عضو دیگر شورای شهر تهران متذکر شد: در مورد ماده 22 شورای عالی شهرسازی کوتاهی شده و لازم است تخصصی‌تر به آنها توجه شود. در سال‌های گذشته نظارت بر تاسیسات گاز برعهده اداره گاز بود که بعد از سنگین شدن کار با توافق‌نامه ای در اختیار نظام مهندسی قرار گرفت. در خصوص ماده 22 نیز اگر توافق‌نامه‌ای بین شهرداری و نظام مهندسی امضا شود، به نظر می‌رسد کار به خوبی انجام خواهد شد و این توافق‌نامه لازم الاجرا می‌شود.




لازم به ذکر است؛ پیش‌تر عده زیادی از مهندسان نظام مهندسی برای این مورد اعلام آمادگی کردند.




در ادامه رئیس شورای شهر تهران به اعضای شورا یادآوری کرد تذکرات خود را باید بعد از اعلام شفاهی و بعد از جلسه برای هیئت رئیسه به صورت کتبی بفرستند تا به مسئولان مربوطه ارجاع داده شود.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;