شناسایی بزرگترین مرکز اتلاف انرژی ایران

به گزارش تاسیسات نیوز، احداث بخش بخار نیروگاههای حرارتی و تبدیل واحدهای سیکل ساده گازی به واحدهای سیکل ترکیبی از ابتدای آغاز به کار دولت یازدهم یکی از برنامه های اصلی وزارت نیرو عنوان شده بود.




افزایش بازده نیروگاه های کشور که با مصرف ۳۰% از انرژی فسیلی(گاز، گازوییل ونفت کوره) بزرگترین مصرف کننده انرژی در کشور شناخته شده اند در این روزها بیشتر مورد توجه مسئولین قرار گرفته اند.




هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در همین رابطه اعلام کرده است که قرار است ۸ هزار مگاوات نیروگاه گازی به سیکل ترکیبی تبدیل شود که با این اتفاق بازده نیروگاه ها از ۲۹% به ۴۲% افزایش می‌یابد.




اما وی اعلام کرده است قرارداد این اقدام بسته شده اما چون مشخص نیست چه ارگانی هزینه سوخت صرفه‌جویی شده از این بابت را باید پرداخت کند، موضوع بلاتکلیف مانده است.





از اینرو پروژه های متعددی باید برای تبدیل واحدهای سیکل ساده به سیکل ترکیبی تعریف گردد. در این بین وزارت نیرو در انتخاب طرف قرارداد و امضای قرارداد با شرکت های داخلی و خارجی در صورت تأیید شورای عالی اقتصاد مختار است؛ که با پیگری چیت چیان، موافقت شورای اقتصاد مبنی بر انعقاد قرار داد صرفاً با شرکت‌های سازنده داخلی گرفته شده است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;