شناسايي 570 هزار مشترک پرمصرف آب

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، مديرعامل آبفاي استان تهران اعلام کرد که 570 هزار مشترک، بالاتر از الگو، مصرف آب دارند. به گفته محمد پرورش، ? ميليون و ??? هزار مشترک آب تنها در شهر تهران وجود دارد که از اين تعداد ? ميليون مشترک، خانگي است. با وجود اينکه مصرف ماهانه ?? تا ?? مترمکعب آب در پايتخت منطقي است، اما هم‌اکنون ??? هزار مشترک بالاي ?? مترمکعب و ?? هزار مشترک نيز بيش از ?? مترمکعب در ماه آب مصرف مي‌کنند. وي درباره وضعيت ذخاير آبي پايتخت و احتمال جيره‌بندي آب در تابستان امسال گفت: با توجه به بارش‌هاي فروردين و مراقبت‌هايي که قرار است در تابستان صورت گيرد، تلاش مي‌کنيم با مشکلي مواجه نشويم.

پرورش همچنين در پاسخ به سوالي درباره وضعيت ذخيره آب سدهاي شرق تهران و نگراني‌هاي سال‌هاي گذشته درباره قطع آب ساکنان شرقي پايتخت، گفت: آب سدهاي شرق تهران در حال حاضر اندکي پايدار شده ولي ظرفيت آن مشخص است. اين مقام مسوول در وزارت نيرو با تاکيد بر لزوم واقعي شدن قيمت آب، تاکيد کرد: هم‌اکنون در شرق تهران توليد هر مترمکعب آب ???? تومان هزينه دارد.

پرورش درباره اظهارات برخي مقامات درباره آلودگي آب شرب پايتخت و هشدارهايي که در اين باره داده مي‌شود، گفت: اطلاعات مربوط به آب شرب چيزي نيست که مخفي باشد.

پرورش خاطرنشان کرد: هر کسي مي‌تواند درباره سلامت آب شرب تهران اظهارنظر کند اما اين وزارت بهداشت است که به عنوان مرجع اصلي تعيين سلامت و کيفيت آب شرب شناخته مي‌شود و در اين زمينه آزمايشات فراواني صورت مي‌گيرد.

در همين حال، معاون نظارت بر درآمد و امور مشترکان شرکت آب و فاضلاب استان تهران نيز با اشاره به اينکه سال گذشته محدوديت آب براي مشترکان پرمصرف را اجرا کرديم، گفت: شوراي تامين در سال 92 تصويب کرده بود که مشترکاني که بيش از الگوي مصرف، آب مصرف مي‌کنند علاوه بر تعرفه، رقمي را به‌عنوان جريمه پرداخت کنند. سيدرسول باقري با اشاره به اينکه اين طرح در سال 1393 انجام نشد، افزود: همان طرح مجددا به هيات دولت رفته است، ولي هنوز اجرايي نشده است.

باقري گفت: بر اساس اين طرح، مشترکاني که ماهانه 20 مترمکعب آب مصرف مي‌کنند ماهانه قبوض آنها 6500 تومان است، حال اگر 21 مترمکعب مصرف کنند علاوه بر آن 6500 تومان بايد 325 تومان به ازاي آن يک مترمکعب پرداخت کنند.

معاون نظارت بر درآمد و امور مشترکان شرکت آب و فاضلاب استان تهران افزود: به هر حال قيمت آب يک عقب‌ماندگي تاريخي دارد و بايد آب هم مانند بنزين به قيمت واقعي خود نزديک شود.

باقري تصريح کرد: آب هيچ‌گاه از لحاظ قيمت‌گذاري به ارزش واقعي خود نزديک نبوده است و هر دولتي که بر سر کار آمده و خواسته ارزش واقعي براي آن در نظر بگيرد، با مسايل مختلفي مواجه شده است.

وي تاکيد کرد: آب‌بهاي دريافتي به قدري پايين است که تنها صرف هزينه‌هاي جاري شرکت آب و فاضلاب مي‌شود و اگر وضعيت به اين صورت ادامه يابد، پايداري ارائه خدمات آب و فاضلاب با مشکل مواجه خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;