شماره آذرماه مجله «ساختمان» منتشر شد

به گزارش تاسیسات نیوز ، عنوان سرمقاله شماره جدید این نشریه به موضوع رابطه شناسنامه فنی ملکی با پاسخگویی اختصاص دارد که عنوان آن «چون صد آید، نود هم پیش ماست» است. در این سرمقاله با اشاره به اینکه در کشور ما در رابطه با شناسنامه فنی ملکی ساختمان هنوز جای کار بسیاری وجود دارد، آمده است: «در حقیقت تضمین تمام این موارد با چیزی جز صدور یک شناسنامه فنی ملکی واقعی ممکن نیست چرا که با طی کردن مراحل اجرایی و الزامات قانونی مربوط به دریافت شناسنامه، خود به خود بسیاری از استانداردها دریافت و بسیاری از مسائل کیفی حل شده و در نتیجه پاسخگویی محقق می شود.»

 

در بخش تشکل ها و اصناف مطلبی با عنوان «تولید نیازمند تنفس مصنوعی» درج شده که در آن بهترین اقدام برای رونق تولید و بخشیدن جانی دوباره به صنعتگران، حذف تولیدکنندگان غیراستاندارد و پلمپ کردن واحدهای تولیدی غیراستاندارد ذکر شده است.

 

«وزارت راه با تشکل های ساختمانی تعامل برقرار کند»، «دولت قدمی برای صنعت برنداشته است»، «بخشنامه های بانک مرکزی تولیدکنندگان را فلج می کند»، «پیمانکاران چگونه محله ساز شوند؟» و «وقتی صنعت ساختمان از توسعه عقب می ماند» از دیگر مطالب بخش تشکل ها و اصناف است.

 

«آیا نظام مهندسی در پیچ و خم اصلاح قانون بلاتکلیف مانده است؟» عنوان یکی از مطالب بخش نظام مهندسی است که در آن نظر تعدادی از روسای نظام مهندسی استان ها در مورد آسیب های ناشی از ناهماهنگی و تناقض بین وزارت راه و شهرسازی و مجلس شورای اسلامی درج شده است.

 

گفتنی است در بخش نظام مهندسی مجله «ساختمان» مطالب دیگری با عناوین «پیمانکاران محله ساز وارد شوند»، «نظام مهندسی تا یک سال آینده پوست می اندازد» و «سود حق الزحمه های بلوکه شده نظام مهندسی شرعی است؟» درج شده است.

 

«احتیاط؛ به دوراهی نزدیک می شوید!» عنوان یکی از مطالب بخش انبوه سازان است که در آن به بررسی بروز اختلاف و دودستگی در میان انبوه سازان و تبعات و پیامدهای این موضوع پرداخته شده است.

 

در بخش انبوه سازی مطالب دیگری با عناوین «ورود انبوه سازان به صنعت هتل سازی شرط دارد»، «انبوه سازان طرحی نو می اندازند» و «صنعتی سازی در تئوری مانده است» را می خوانیم.

 

براساس این گزارش «آسمان در خانه»، «پروژه بام برند سنتر»، «شهرک بهشت دریا» و «هاکی در آفریقا» از جمله مطالب بخش مهندسی فروش پروژه ها است.                              

 

در بخش املاک و مستغلات نیز مطلبی با عنوان «ما را با دیگر صنوف مقایسه نکنید» درج شده که نشست بررسی چالش های مشاوران املاک اختصاص دارد.

 

«گل پشت و رو دارد»، «کلاس خلاقیت»، «فرود از سرسره آسمان» و «هزینه های غیرضروری به کارفرما تحمیل نمی کنیم» از مطالبی است که می توانیم در بخش تکنولوژی ساخت بخوانیم. گفتنی است در بخش معماری و دکوراسیون نیز مطالبی با عناوین «سایبان آرامش»، «شکوه یک دانشگاه ایرانی»، «آپارتمان هایی که 40 متر هم نیستند»، «دکوری به سبک اندلوسی»، «آشپزخانه های رنگی رنگی»، «گلستان دیگر سقف ندارد»، «در ستایش سنگ» و «اولین خانه» درج شده است.

 

«شناسنامه فنی ملکی باید به روز شود» عنوان گفتگوی ماهنامه «ساختمان» با وزیر راه و شهرسازی است که در آن نقطه نظرات عباس آخوندی در مورد شناسنامه فنی ملکی منعکس شده است.

 

همچنین «سازنده پاسخگو؛ سازنده مطالبه گر»، «گواهینامه فنی بدون مستندسازی اعطا نمی شود»، «نقش توسعه گری و شناسنامه فنی ملکی در تحقق پاسخگویی»، «راز لبخند مونالیزا در اتاق های فکر» از جمله مطالب بخش راه و شهرسازی این ماهنامه است.

 

در بخش دانستنی ها و فناوری نیز مطالب «پورتلند شهر قوطی کبریتی»، «شهر فرنگ از همه رنگ»، «لوکس، گران و دیدنی»، «خانه درختی همه چیز تمام»، «سرگیجه در شهر»، «بهشت در جهنم» و «برج هزار پنجره» را می خوانیم.

 

«مسکن در رهن بانک»، «اقبال بخش خصوصی کوتاه می شود»، «معماری اسلامی در اوج» و «هما بال می گشاید» از جمله مطالب بخش تاریخ مسکن ماهنامه «ساختمان» است.

 

در بخش طنز هم مطالبی با عناوین «تولیدکننده پاسخگو در نمایشگاه مطبوعات»، «شش طرح دولت برای خانه دار شدن مردم»، «محض تفنن»، «تولیدکننده باید پاسخگو باشد» و «وقایع غیراتفاقیه» درج شده است.

 

لازم به ذکر است مجله «ساختمان» در سازمان های نظام مهندسی، انجمن های

 

انبوه سازان کل کشور، تشکل و انجمن های ساختمانی، انجمن های پیمانکاری و تاسیساتی، پروژه های درحال ساخت، شرکت های بزرگ ساختمانی، تولیدکنندگان بزرگ مصالح ساختمانی و کیوسک های مطبوعاتی معتبر کل کشور توزیع می شود.

 

متقاضیان می توانند ازطریق مراجعه به سایت www.mspir.ir مشترک الکترونیکی و درصورت تمایل مشترک نسخه کاغذی ماهنامه «ساختمان» شوند.

 

پایان پیام/.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;