شرط مجلس برای وزیر امور خارجه درباره صادرات خدمات فنی و مهندسی

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه سرنوشت جامعه مهندسین براساس انتخابات به عده‌ای سپرده خواهد شود، گفت: هرچه حضور مهندسان در این انتخابات پر رنگ‌تر باشد، حتما ترکیب مقتدر و قوی شکل خواهد گرفت. 
به گزارش تاسیسات نیوز، دکتر رضایی کوچی، در آستانه برگزاری انتخابات هیات مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان، گفت: سرنوشت جامعه مهندسین و سرنوشت قسمت عمده‌ای از عمران کشور می‌خواهد براساس انتخابات به عده‌ای سپرده شود و طبیعی است هرچه حضور مهندسان پر رنگ‌تر باشد، حتما ترکیب مقتدر و قوی شکل خواهد گرفت.
وی تصریح کرد: انتظار داریم که مهندسین عزیز در این رویداد مهم در عمران کشور نقش داشته باشند.
رضایی کوچی با اعلام اینکه مجلس شورای اسلامی در آستانه اصلاح قانون نظام مهندسی است، خاطرنشان کرد: نگاه پارلمان این است که اختیارات بیشتری به نظام مهندسی ساختمان بدهد، چراکه نظام مهندسی امروز بین شهرداری‌ها و وزارت راه و شهرسازی در فشار است.
رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه به دنبال استقلال بیشتر نظام مهندسی ساختمان هستیم، اظهارداشت: همچنین به دنبال اختیارات بیشتر به نظام مهندسی ساختمان هستیم تا شاهد کیفیت بهتر ساخت و ساز‌ها در کشور باشیم.
وی با تاکید بر اینکه جامعه مهندسین ما امروز مایه مباهات و فخر کشور هستند، یادآور شد: بازدیدی از آزاد راه تهران به شمال داشتم که انصافاً باید به مهندسین عزیزمان، فخر و افتخار کنیم.
رضایی کوچی تاکید کرد: با حضور وزیر جدید راه و شهرسازی، یکی از شروطی که با ایشان گذاشتیم، این بود که وزیر امور خارجه زمینه‌های صادرات خدمات فنی و مهندسی را فراهم کند، چراکه معتقدیم این اقدام علاوه بر اینکه می‌تواند برای کشور ارز آوری داشته باشد، بلکه هنر و توانمندی مهندسان ایرانی نیز در کشور‌های همسایه به نمایش گذاشته می‌شود.
رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه در تلاش هستیم بستر‌های حضور شرکت‌ها و مشاورین در کشور‌های همسایه را  فراهم کنیم، گفت: این موضوع را از آقای امیر عبدالهیان، وزیر جدید امور خارجه درخواست کردیم و انشاء الله جلساتی هم در آینده خواهیم داشت، ضمن اینکه حتما در ترکیب کارگروهی که مشخص می‌کنیم، از جامعه نظام مهندسی هم دعوت خواهیم کرد و در خدمت‌شان خواهیم بود.
وی در ادامه درباره وعده محوری دولت سیزدهم برای «تولید یک میلیون مسکن در سال»، گفت: با توجه به اینکه قرار است در مدت چهار سال چهار میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته شود، یکی از مولفه‌های مهم اجرای این قانون، بحث نیروی انسانی است.
رضایی کوچی اظهارداشت: بیش از ۵۰۰ هزار مهندس ساختمان در سراسر کشور داریم که این‌ها می‌توانند نقش مهمی در تولید مسکن در کشور داشته باشند.
رئیس کمیسیون عمران مجلس معتقد است که ظرفیت کشور بیشتر از تولید یک میلیون مسکن در سال است، چراکه فقط مهندسان عزیز به راحتی می‌توانند بیش از یک میلیون واحد در سال بسازند.
وی خواستار همراهی و کمک جامعه مهندسی برای تولید یک میلیون مسکن در سال که زمینه‌ای برای تحرک اقتصادی بیشتر کشور است، شد و ابراز امیدواری کرد که با ساخت ساختمان‌هایی با کیفیت بالا، جانمایی مناسب و همچنین استفاده از تکنولوژی‌های جدید در ساختمان سازی، شاهد حرکت‌های جدیدی در حوزه ساختمان باشیم.
منبع نظام مهندسی کشور
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;