شرایط ارجاع کار نظارت برای اشخاص حقوقی عضو نظام مهندسی

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در نامه ای خطاب به سعیدیان، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، با موضوع «ارجاع کار نظارت برای اشخاص حقوقی عضو آن سازمان» از شرایط ارجاع کار نظارت اختیاری برای اشخاص حقوقی عضو آن سازمان در سال ۹۹ خبر داد.
به گزارش تاسیسات نیوز،  خلیل محبت خواه، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در این نامه نوشته است:
بازگشت به نامه شماره ۳۴۵۵/۹۹/۱۱۰ مورخ ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ درخصوص نحوه ارجاع کار نظارت برای اشخاص حقوقی در راستای موضوع نامه شماره ۴۱۳۳۳/۴۰۴۰/۹۸/ص مورخ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ این اداره کل و با هدف مساعدت و تسهیل امور درخصوص آن دسته از اشخاص حقوقی که به دلیل شیوع ویروس کرونا از ابتدای اسفند ماه سال گذشته موفق به اخذ کار نظارت نشده اند، به آگاهی می رساند تداوم رویه پیشین در نحوه ارجاع کار نظارت برای اشخاص حقوقی صرفا مشروط به رعایت دقیق و کامل کلیه شرایط مندرج در نامه فوق و با پیش بینی اصلاحات ذیل خواهد بود:
۱٫ تداوم رویه مندرج در نامه صدرالاشاره تا مورخ ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ پیش بینی می گردد و برای ادامه آن نیاز به درخواست و بررسی مجدد می باشد. (بدیهی است در بازه زمانی مقرر چنانچه دستورالعمل تبصره ۲ ماده ۲۴ آیین نامه اجرایی ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان از سوی وزارت راه و شهرسازی ابلاغ گردد، اداره کل راه و شهرسازی استان در راستای لغو این نامه اقدام خواهد نمود.)
۲٫ مفاد مندرج در بندهای ۳، ۴ و ۵ نامه فوق الاشاره می بایست عینا و با دقت و حساسیت ویژه از سوی سازمان استان رعایت گردد.
۳٫ در بند دوم نامه فوق عبارت «از ابتدای دی ماه سال ۱۳۹۸» به «از ابتدای سال ۱۳۹۹» تغییر می یابد.
۴٫ برای درخواست پرونده های با هر متراژ، دارا بودن ظرفیت باقی مانده در هر گرایش از سوی اشخاص حقوقی در هنگام تایید نهایی و ثبت سریال الزامی خواهد بود.
۵٫ رعایت بند ۶ نامه یادشده و قرار گرفتن ارجاع کارهای نظارت در شهرستان های استان در قالب این نامه مجددا یادآوری و تذکر داده می شود.
۶٫ بند ۷ نامه مذکور درخصوص ایجاد دسترسی کامل و به روز این اداره کل به سامانه ارجاع کار نظارت (ماده ۳۳) شهر تهران و شهرستان های استان (دسترسی نظارتی و مشاهده ای) و تخصیص نام کاربری و رمز عبور اختصاصی که متعاقبا و موکدا طی نامه شماره ۳۱۶۳/۴۰۴۰/۹۹/ص مورخ ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ از آن سازمان درخواست شده است، می بایستی حداکثر ظرف مهلت یک هفته پس از ابلاغ این نامه تامین گردد.
۷٫ به دلیل فرآیند زمانبر صدور پروانه ساختمانی و بعضا تطویل آغاز عملیات ساختمانی پس از صدور پروانه ساختمان و به منظور پیشگیری از تحمیل هزینه های گزاف به پروژه در اثر عدم آغاز فعالیت اجرایی، ثبت مجری (سازنده ذی صلاح) می بایست همزمان با شروع عملیات ساختمانی (زمان صحیح و واقعی) و با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه صورت پذیرد. لذا ایجاد هماهنگی لازم با مبادی ذیربط در راستای ثبت مجری موصوف همزمان با شروع عملیات ساختمانی ضروری خواهد بود.
۸٫ در راستای مساعدت و حمایت از پروژه های خاص همچون پروژه های: طرح اقدام ملی مسکن، بازآفرینی شهری، نظامی، امنیتی، تعاونی های مسکن، عام المنفعه، توسعه ملی و فرامنطقه ای، تحقیقاتی و آموزشی و…، با درخواست کارفرما (مالک) و ناظر و با تشخیص اداره کل راه و شهرسازی استان و درنهایت تایید مدیرکل و رییس سازمان استان، ضمن واریز سهم سازمان از حق الزحمه نظارت با اخذ تعهدات لازم و الزام آور از کارفرما و ناظر می توان نسبت به تقسیط یا استمهال واریز باقی مانده حق الزحمه موصوف در مدت یک سال و با شرایط اعلامی سازمان استان اقدام نمود.
۹٫ به منظور ایجاد شفافیت و پیشگیری از بروز رانت و هرگونه اعتراض اشخاص حقوقی، مالکین، و…، موضوع این نامه از طرق مختلف (وب سایت سازمان، سامانه پیامکی، سایت اداره کل راه و شهرسازی استان و…) اطلاع رسانی شود.
به گزارش «صما» در خاتمه لازم به توضیح است، نحوه ارجاع کار نظارت موضوع این نامه مشروط به رعایت بندهای فوق بوده و چنانچه عدول یا تخطی از سوی آن سازمان درخصوص هریک از موارد یاد شده صورت پذیرد، این اداره کل نسبت به کان لم یکن نمودن این نامه با ذکر موارد تخطی اقدام خواهد نمود.
شرایط ارجاع نظارت برای اشخاص حقوقی/ثبت مجری، همزمان با شروع عملیات ساختمانی ضروری است+نامه
شرایط ارجاع نظارت برای اشخاص حقوقی/ثبت مجری، همزمان با شروع عملیات ساختمانی ضروری است+نامه
منبع پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;