سیمان های نسل آینده را ببینید

به گزارش تاسیسات نیوز، ماژول های زیست سیمان ریف راکت از ترکیب یک محلول غیرسمی حاوی عصاره خام گیاهان با مصالح ریزدانه خرد شده شکل می گیرند.
مری لمپرس، طراح صنعتی، سازه زیست سیمان پیشگامانه ای به نام ریف راکت را معرفی کرده است که از طبیعت پیچیده و انعطاف پذیر صخره های صدفی (Oyster reef) الهام گرفته شده است. ریف راکت که برای مبارزه با سیل ساحلی، تصفیه آب و تقویت تنوع زیستی طراحی شده است از اصول زیست شبیه سازی برای تقلید عملکرد صخره های صدفی طبیعی استفاده می کند.
این ساختار شامل دو ماژول زیست سیمان با سطوح لبه دار است که می توان آنها را روی هم قرار داد تا هنگام مونتاژ در زیر آب یک شکل موشک مانند متمایز ایجاد شود. لمپرس طی این پروژه با احمد مفتاح، متخصص بیو ژئوتکنیک همکاری داشته است.
زیست سیمان؛ ماده ای که ممکن است جایگزین سیمان معمولی شود
تقلید از طبیعت برای ساخت ماژول های سیمانی
زیست تقلید یا زیست همانندسازی شامل تقلید از الگوها، سامانه ها و عناصر طبیعت با هدف مشکلات و چالش های پیچیده انسان است. لمپرس با استفاده از آن ماژول هایی را ایجاد کرده است که صخره های صدفی ساحلی را تقلید می کنند. این صخره ها به طور طبیعی جلبک ها را از آب دریا فیلتر می کنند، موجودات آبزی را جذب می کنند، انرژی امواج را پراکنده می کنند، امواج طوفانی را کاهش می دهند و خطوط ساحلی در حال فرسایش را مدیریت می کنند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;