سیر انتصابات در سازمان نظام مهندسی متوقف شود

سازمان نظام مهندسی به‌عنوان یک تشکل غیرمردمی است و باید همه مدیران آن به صورت انتخابی به حوزه مدیریت ورود پیدا کنند و سیر انتصابات در آن متوقف شود.

 

 

 

 

 به گزارش تاسیسات نیوز عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اعلام این مطلب گفت: اصلاحیه قانون نظام مهندسی کشاورزی به کمیسیون تخصصی مجلس ارائه شده است و انتظار می‌رود با تصویب این قانون، سیر انتصابات و بروکراسی موجود، در این تشکل مردم‌نهاد کمتر شود.

 

علی ایرانپور افزود: در زمان حاضر تشکل‌های مشابه مثل کانون وکلا و سازمان نظام مهندسی عمران به‌صورت کاملاً مردمی و غیردولتی اداره می‌شوند و توانسته‌اند کارنامه موفقی در حوزه‌های تخصصی خود ارائه دهند، این در حالی است که بروکراسی و انتصابات دولتی موجود در سازمان نظام مهندسی باعث شده این تشکل نتواند کارکردهای اصلی خود را نیز با کیفیت مناسبی ارائه کند.

 

ظرفیت‌های اعطاشده قانون افزایش بهره‌وری بی‌استفاده ماند

وی خاطرنشان کرد: قانون افزایش بهره‌وری به سازمان نظام مهندسی به‌عنوان یک تشکل مردمی ظرفیت‌های ویژه‌ای اعطا کرد تا بتواند با توانمندسازی و افزایش قدرت‌های اجرایی، بسیاری از تصدی‌های موجود در بخش کشاورزی را در اختیار بگیرد.

به گزارش اکونا ایرانپور ادامه داد: این در حالی است که کارنامه ارائه‌شده این تشکل به کمیسیون نشان می‌دهد تغییر محسوسی در عملکرد این سازمان دیده نشده و نتوانسته از ظرفیت‌های اعطائی قانون افزایش بهره‌وری استفاده درستی کند.

نماینده مردم مبارکه اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: در حال حاضر سازمان نظام مهندسی به برخی از نهادهای وابسته به وزارت جهاد کشاورزی مبدل به حیات خلوت بازنشستگان و دولتی‌ها وزارتخانه متبوع شده‌اند که باید این سیر در نهادهای وابسته متوقف شود.

 پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;