سکان آتش‌نشانی در دست آتش‌نشان

به گزارش تاسیسات نیوز، شهردار تهران، سکان سازمان آتش‌نشانی را به یک «آتش‌نشان» واگذار کرد. روز گذشته محمد علی نجفی شهردار پایتخت، در حکمی، یک دانش‌آموخته حوزه ایمنی و آتش‌نشانی را به‌عنوان مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران منصوب کرد. مهدی داوری دولت‌آبادی مدیر عامل جدید سازمان آتش‌نشانی، پیش‌تر معاون عملیات این سازمان بود.

 

شهردار تهران در حکم مدیر عامل جدید سازمان آتش‌نشانی، ماموریت‌های تحول‌آفرین برای این مجموعه تعریف کرده تا نقطه ضعف اساسی پایتخت در حوزه پیشگیری از حوادث غیرطبیعی از جمله آتش‌سوزی و همچنین تاب‌آوری شهر در برابر حوادث طبیعی همچون زلزله تا حد امکان ترمیم و برطرف شود.

 

طی سال‌های گذشته و به دنبال حوادثی همچون حریق و ریزش پلاسکو مشخص شد دو اشکال به خدمات آتش‌نشانی در تهران وارد است. اشکال اول به کم و کیف مسوولیت در حوزه پیشگیری برمی‌گردد که طبق ضوابط، باید با شناسایی ساختمان‌های ناایمن و مستعد حریق یا سایر حوادث، اقدامات پیشگیرانه لازم انجام شود.


اما طی سال‌های اخیر، غالب اقدامات صرفاً در حد هشدار مکتوب به ساکنان و مدیران ساختمان‌های ناایمن بوده و اقدامات بازدارنده موثر انجام نشده است. اشکال دوم نیز به سطح تجهیزات و توان عملیاتی مربوط است که باید با توجه به شرایط حاد تهران و خطر وقوع زلزله بزرگ، در کمترین زمان ممکن ارتقا پیدا کند.

 

شهردار تهران از مدیرعامل جدید سازمان آتش نشانی خواسته است اقدامات لازم را برای ارتقا و بهبود سیستم ایمنی و خدمات آتش‌نشانی و همچنین کاهش زمان حضور عوامل آتش‌نشانی در محل حادثه انجام دهد.


اجرای برنامه جامع ایمنی و پیشگیری از وقوع آتش سوزی، نظارت بر استانداردهای ایمنی در ساختمان‌ها، توسعه و ترویج روش‌های اتکایی و جبرانی در حوادث آتش سوزی، هوشمندسازی سازمان،‌ افزایش توان عملیاتی سازمان و همچنین ساماندهی آتش‌نشانان داوطلب در محلات شهر تهران نیز از جمله ماموریت‌های جدید سازمان آتش نشانی است.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;