سود مهندسان در حساب نظام مهندسی

تاسیسات نیوز:  مجید نوری‌جهان، نایب رئیس انجمن سازندگان تهران با بیان این مطلب گفت :  از سال ۹۰ ریزترین مسائل حوزه نظام مهندسی را موشکافی کرده‌ایم و متاسفانه به این نتیجه رسیدیم که فساد در بخش‌هایی از نظام مهندسی نهادینه شده است.
وی تاکید کرد: فسادی که نه به واسطه افراد بلکه به وسیله چارت اداری و اختیارات این سازمان اتفاق افتاده است و نتیجه آن به جای شایسته‌سالاری تقسیم صندلی‌ها و انتصاب افراد ناکارآمد بوده است. بنابراین امیدواریم اختیارات در این تشکل به صورت سیستماتیک تعریف شود و افراد تعیین‌کننده نباشند.
نوری جهان افزود: امروز مبلغی در حدود هزار میلیارد تومان که متعلق به حق‌الزحمه مهندسان است، در حساب نظام مهندسی بلوکه شده است و معلوم نیست سود این پول به جیب چه کسانی می‌رود. در حالی که می‌توان  با یک اقدام ساده سود پول را به مهندسان پرداخت.
نوری‌جهان با اشاره به بیکاری گسترده در بین مهندسان تصریح کرد: موضوع اساسی دیگر تعریف خدمات جدید در حوزه مهندسی است چرا که در ارجاع کار نظارت اشباع شده‌ایم و سازمان نظام مهندسی برای اشتغال مهندسان باید سراغ اجرایی کردن موضوع مجری ذی صلاح و مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان (تعمیر و نگهداری ساختمان‌ها) برود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;