سهم ‌2 میلیون دلاری خراسان رضوی از‌ صادرات خدمات فنی و مهندسی

صادرات خدمات فنی و مهندسی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی با اشاره ‌به سهم ‌2 میلیون دلاری خراسان رضوی از‌ صادرات خدمات فنی و مهندسی‌ گفت: باید این سهم افزایش یابد.

 

 

 

 به گزارش تاسیسات نیوز  محمدرضا رئیسی در نخستین همایش صدور خدمات فنی و مهندسی خراسان رضوی با اشاره به وجود دو سند بالادستی قانون توسعه 5 ساله و سند چشم‌انداز کشور گفت: با توجه به اینکه در چشم‌انداز سال 1404 رسیدن به مقام نخست اقتصادی منطقه برای کشور پیش‌بینی شده، لازم است برای آگاهی از سطح پیشرفت اقتصادی جامعه به جای مقایسه آن با سال‌های گذشته، شاخص‌ها را با سایر کشورهای منطقه مقایسه کنیم.

 

وی در ادامه راه رسیدن به توسعه پایدار را همفکری و تعامل در رابطه با صدور خدمات و استفاده از افراد توانمند عنوان کرد و افزود: راه این مسیر در سند چشم انداز توسط مقام معظم رهبری مشخص شده و تنها نیاز به اجرایی شدن دارد.

 

رئیس نخستین همایش صدور خدمات فنی و مهندسی خراسان رضوی سپس با اشاره به رشد کم صادرات طی 8 سال گذشته گفت: سهم خراسان رضوی از 3.2 میلیارد دلار صادرات تنها 2 میلیون دلار بوده که بسیار کم است و باید افزایش یابد.

 

رئیسی در ادامه شرط لازم برای رسیدن به نقطه اوج در حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی را خواستن دانست و گفت: همان‌طور که در حوزه انرژی هسته‌ای خواستیم و به آن دست یافتیم در اینجا هم می‌توانیم.

 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی در پایان با اشاره به نیاز این بخش به حمایت مالی دولت افزود: هر ریالی که در این قسمت سرمایه‌گذاری شود، ده‌ها برابر سود در پی خواهد داشت.

 پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;