سند ملی راهبرد انرژی در مراحل نهایی

 

مدیر برنامه‌ریزی استراتژیک وزارت نفت با تشریح جزییات تدوین برنامه ششم توسعه در وزارت نفت،‌ از نهایی شدن سند ملی راهبرد انرژی خبر داد.


 



به گزارش تاسیسات نیوز، سعید قوام‌پور درباره تدوین برنامه ششم توسعه در وزارت نفت، اظهار کرد: طی هماهنگی که با سازمان مدیریت و برنامه ریزی صورت گرفته، در گام اول باید چالش‌ها و مشکلاتی که طی برنامه‌های توسعه‌ای گذشته وجود داشته مورد بررسی قرار می‌گرفت که اکنون این کار انجام شده است.

 

وی در ادامه به تدوین فرصت‌های پیش روی وزارت نفت در برنامه ششم توسعه اشاره و اظهار کرد:در راستای تدوین برنامه ششم توسعه، سه سرفصل اهداف کلان و عمده،جهت‌گیری‌ها و راهبردها و سیاست‌ها نیز تکمیل شده که هفته آینده در کمیته تلفیق وزارت نفت بررسی خواهد شد.

 

مدیر برنامه ریزی استراتژیک وزارت نفت با بیان این‌که چهار شرکت زیرمجموعه وزارت نفت نیز این مسیر را به تفکیک طی کرده‌اند، اضافه کرد: اقدامات صورت گرفته در وزارت نفت در راستای تدوین برنامه ششم توسعه بر اساس سند راهبرد ملی انرژی است.

 

قوام پور با بیان این‌که سند راهبرد ملی انرژی مراحل نهایی را طی می‌کند، خاطرنشان کرد:این سند در کمیسیون های دولت در حالی بررسی بود که به دلیل نهایی نشدن در کمیسیون های دولت، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در حالی بررسی و نهایی کردن این سند هستند تا به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

 

وی با بیان این‌که اکنون به این سند استناد می‌کنیم و پس از تصویب مجلس رونمایی می شود،خاطرنشان کرد: در واقع راهبردهای اسناد بالا دستی مانند سند ملی راهبرد انرژی و همچنین برنامه ششم در سطح وزارت نفت برای برنامه های لایه های پایین تر اهداف کلان به حساب می‌آید .

 

مدیر برنامه ریزی استراتژیک وزارت نفت با اشاره به این‌که ارقام اولیه و کمیت‌های تولیدی در بخش بالا دستی در حال نهایی شدن است،‌ادامه داد:به تناسب اسناد بالا دستی و با مشخص شدن ارقام شرکت‌های گاز، پالایش و پخش و پتروشیمی یکبار دیگر با هم هماهنگ می‌شوند تا در برنامه ششم مطمئن شویم که هیچ بخشی منابع اضافه نفت و گاز ندارد که محقق نشود و یا بالعکس.

پایان پیام /.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;