سند جامع توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر

به گزارش تاسیسات نیوز، استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به ظرفیت عظیم و استعداد سیستان و بلوچستان در زمینه برخورداری از انرژی‌های نو، سند جامع توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر استان باید در قالب اقتصاد مقاومتی تهیه شود.

 

 

 

 

علی‌اوسط هاشمی در جلسه بررسی آخرین وضعیت اقدامات انجام شده در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر شونده استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به ظرفیت عظیم و استعداد سیستان و بلوچستان در زمینه برخورداری از انرژی‌های نو، سند جامع توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر استان باید در قالب اقتصاد مقاومتی تهیه شود.





استاندار سیستان و بلوچستان افزود: منطقه ویژه اقتصادی انرژی‌های نو باید با مشخص شدن زون‌ها و برخورداری از معافیت‌ها و مشوق‌های ترغیبی از سوی شرکت برق منطقه‌ای استان راه‌اندازی شود.





وی تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز در محل زون‌های انرژی از جمله جاده دسترسی، جانمایی خط انتقال برق و دیگر بسترها را از اولویت‌های مهم دستگاه‌های متولی عنوان کرد.





هاشمی با اشاره به دریافت تعداد 36 موافقت اصولی ایجاد زون انرژی‌های پاک در استان تاکید کرد: اراده دولت تدبیر و امید بر این واقع شده تا از این مزیت طبیعی برای تامین برق منطقه استفاده شود؛ بنابراین باید مکانیزم‌های تشویقی و رقابتی با هدف رغبت و میل به سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی در این زمینه پیش‌بینی و عملی شود.





استاندار سیستان وبلوچستان خواستار کاهش قیمت واگذاری زمین جهت ایجاد زون انرژی با هدف زمینه‌سازی مناسب برای استقبال بیشتر شد و ادامه داد: برای بالفعل شدن انرژی‌های پاک در مناطق دارای این پتانسیل بالقوه، لازم است زمین به قیمت متعادل‌تر به متقاضیان واگذار شود.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;