سرمایه گذاری ٢,٤ میلیارد دلاری برای ایجاد دومین پایانه نفتی بزرگ کشور

 مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران سرمایه گذاری مورد نیاز برای ساخت پایانه نفتی جاسک را ٢,٤ میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: این پایانه با ٢٠ میلیون بشکه ظرفیت ذخیره سازی، دومین دروازه اصلی صادرات نفت خام کشور خواهد بود.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، سیدپیروز موسوی با بیان این که مطالعات مهندسی و طرح تفصیلی ساخت پایانه عظیم نفتی جاسک به اتمام رسیده است، تصریح کرد: با اختصاص بودجه لازم، عملیات ساخت دومین پایانه نفتی بزرگ کشور آغاز خواهد شد و پیش بینی می شود پس از ساخت برای ٥ هزار نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران از افزایش چهار میلیون بشکه ای ظرفیت ذخیره سازی نفت خام در جزیره خارگ در ماه های آینده خبر داد و گفت: احداث چهار مخزن یک میلیون بشکه ای در این جزیره از سال ٨٩ آغاز شده است و پیش بینی می شود در بهمن ماه امسال به بهره برداری برسد.

 

سفارس ساخت دو یدک کش تخصصی به صنعتگران داخلی

 

وی در ارتباط  توسعه ناوگان دریایی در پایانه های نفتی گفت: موضوع ارتقای ناوگان دریایی شرکت پایانه های نفتی با توجه به افزایش حجم ماموریت های این شرکت به طور جدی در دستور کار قرار دارد و در همین زمینه مجوز خرید دو یدک کش صادر شده است که ساخت آن به صنعتگران داخلی سپرده می شود.

 

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران با اعلام این که سال گذشته ٩٠٠ فروند نفتکش در پایانه های نفتی کشور برای برای بارگیری نفت پهلوگیری کرده اند، ادامه داد: سال گذشته ٥٥٠٠ عملیات تخلیه و بارگیری کشتی های نفتکش در پایانه های نفتی انجام شده و بیش از ٢١ هزار ساعت عملیات دریایی صورت گرفته است.

 

موسوی با اشاره به این که پایانه نفتی نکا یکی از مدرن ترین پایانه های نفتی در جهان نفت به شمار می آید، تصریح کرد: عملیات سوآپ نفت و فرآوردهای نفتی در این پایانه با بالاترین استانداردها انجام می شود.

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;