سرمایه‌گذاری در منابع گاز طبیعی و صرفه‌جویی در مصرف انرژی و سرمایه

بخش منابع گاز طبیعی ایالات متحده، متعهد شده است تا برنامه‌هایی را در راستای پیشبرد رویکردهای عملی و اثربخشی آن‌ها بر هزینه‌ها به مورد اجرا گذارد. گفتنی است در سال 2009 سرمایه‌گذاری این بخش در اجرای برنامه‌های افزایش بازده مصرف گاز طبیعی به 803 میلیون دلار رسید و بودجه اختصاصی به آن در سال 2010 برابر 1.1 میلیارد دلار اعلام شد. مضاف بر این که در بخشی از این برنامه‌ها، ابزارها، محرک‌ها و اطلاعات ارزشمندی هم در جهت کمک به درک و کاهش میزان مصرف انرژی از سوی مشتری ارایه شده است که عبارتند از:

  • پیشنهاد تخفیف‌های نقدی و سرمایه‌گذاری برای خرید سیستم‌های پربازده با بهره پایین
  • ارایه اطلاعات مفید در زمینه عایق‌بندی و استفاده از ترموستات‌های قابل‌برنامه‌ریزی و سیستم‌های با بازده بالا
  • برقراری ارتباط میان مشتریان و خدمات‌دهندگان باتجربه و مطمئن
  • ارایه منابع اینترنتی اطلاعات و ابزارهای محاسبه میزان مصرف انرژی

 

اجرای برنامه‌های بازده انرژی و کمک به قشر کم‌درآمد جامعه

در ایالات متحده 14.1 درصد از درآمد سالانه قشر کم‌درآمد و خانواده‌های دارای درآمد ثابت به مصرف انرژی اختصاص می‌یابد که چهار برابر بیشتر از مقداری است که قشر متوسط جامعه در این زمینه هزینه می‌کند. به بیان دیگر نزدیک به نیمی از خانواده‌های کم‌درآمد برای گرم کردن خانه‌های خود از گاز طبیعی استفاده می‌کنند و برای تامین این هزینه‌ها از کمک‌های پیشنهادی از سوی بخش منابع گاز طبیعی بهره می‌برند که به اشکال زیر ارایه می‌شوند:

  • کمک‌هزینه پرداخت صورت‌حساب
  • بازرسی رایگان میزان مصرف انرژی و تعبیه تجهیزات لازم بدون هزینه یا با هزینه اندک
  • ·        کمک‌هایی چون کاهش 32 درصدی صورتحساب گرمایش خانه

استفاده از گاز طبیعی برای مصارف خانگی و تجهیزات تجاری: انتخابی مناسب و سودمند

در آمریکا نزدیک به 64 میلیون خانه با گاز طبیعی گرم می‌شود. در همین راستا بخش منابع گاز طبیعی، منبع انرژی پربازده‌ای فراهم ساخته است که در کاربری‌های مسکونی و تجاری به مصرف‌کننده کمک می‌کند تا از میزان مصرف انرژی خود بکاهد. 

  • به دنبال پیشرفت‌های حاصل شده در فناوری ساخت کوره‌های گاز طبیعی و بویلرهای با بازده 96 درصد، میزان بازده مصرف گاز در چهار دهه گذشته به طور قابل‌ملاحظه‌ای بهبود یافته است.
  • میزان مصرف گاز طبیعی در آمریکا نسبت به 40 سال گذشته به طور میانگین 40 درصد کاهش یافته است. از سال 1970، افت سالانه میزان مصرف گاز طبیعی به ازای هر مشتری تجاری یا مسکونی به طور متوسط یک درصد بوده است.

 

 

خط افقی: کاهش مصرف به ازای هر مصرف‌کننده R&C از سال 1970

خط عمودی: MCF طبیعی به ازای هر سال

  • بازده گاز طبیعی سه برابر جریان الکتریسته است. در شرایطی که 92 درصد از انرژی حاصل از گاز طبیعی در قالب انرژی مفید به مصرف‌کنندگان ارایه می‌گردد، به طور میانگین کمتر از یک‌سوم از انرژی مورد استفاده برای تولید برق در خانه‌ها و ساختمان‌های تجاری به مصرف می‌رسد.

 

ساختمان‌های مسکونی پیشتاز در صرفه‌جویی انرژی

به رغم افزایش تقاضا برای انرژی، میزان مصرف گاز طبیعی به ازای هر خانوار کاسته شده است. علت این امر نصب درها و پنجره‌هایی با عایق‌بندی بهتر، توجه بیشتر به کنترل ترموستات و ساخت تجهیزاتی با بازده بالاتر مصرف گاز طبیعی عنوان شده است. همین عوامل، صرفه‌جویی بیشتر در مصرف انرژی را به دنبال داشته است:

  • مصرف‌کنندگان در ساختمان‌های مسکونی می‌توانند با جایگزینی کوره‌ها و بویلرهای قدیمی خود با سیستم‌های با راندمان بیشتر، بیش از 30 درصد از میزان مصرف انرژی بکاهند.
  • مصرف‌کنندگانی که روزانه برای هشت ساعت متوالی درجه ترموستات‌های خود را 10 تا 15 درجه پایین می‌آورند می‌توانند 10 درصد از صورت حساب انرژی خود بکاهند.
  • در صورت نصب عایق‌های بهتر برای درها و پنجره ها و به طور کلی عایق‌بندی بهتر ساختمان، میزان صرفه‌جویی از این مقدار هم بیشتر خواهد شد.

 

برنامه‌های افزایش راندمان سبب صرفه جویی در مصرف انرژی شده و انتشار گازهای کربن را کاهش می دهد

در پی سرمایه‌گذاری‌های گسترده در برنامه‌های افزایش بازده مصرف گاز طبیعی، مصرف‌کنندگان توانستند در سال 2009، 53 تریلیون Btu از میزان مصرف انرژی خود و 2.8 میلیون تن از انتشار گازهای دی‌اکسیدکربن بکاهند. ارقام اعلام شده نشان از یک افزایش 9 درصدی از صرفه‌جویی 48 تریلیون Btu مصرف انرژی و 2.8 میلیون تنی انتشار گازهای دی‌اکسیدکربن در سال 2008 دارد. 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;