سامانه الکترونیک خدمات مهندسی شهرسازی رونمایی شد

با حضور رئیس و اعضای هیأت مدیره ،مدیریت حوزه ریاست ،سرپرست روابط عمومی سازمان و همچنین نمایندگان وزارت راه و شهرسازی و استانداری تهران از سامانه الکترونیک خدمات مهندسی شهرسازی رونمایی شد.

به گزارش تاسیسات نیوز ، با حضور رئیس ، اعضای هیأت مدیره، مدیریت حوزه ریاست، سرپرست روابط عمومی،اعضای کمیسیون شهرسازی سازمان و نیز  نمایندگان اداره کل راه و شهرسازی و استانداری تهران، از سامانه الکترونیک خدمات مهندسی شهرسازی رونمایی شد.
مهندس سید علیرضا میر جعفری ، رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران، الکترونیکی شدن سامانه خدمات مهندسی را دستاوردی مهم عنوان نمود و اظهار امیدواری کرد، طراحی این سامانه ، موجب تسهیل امور ارباب‌رجوع و تنسیق امور اعضای محترم در رشته شهرسازی شود.
رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران ، با اشاره به خلأ قانونی مقررات ملی ساختمان و نحوه ارجاع کار در رشته شهرسازی گفت: باید به سمتی برویم که خدمات مهندسی شهرسازی نیز از جانب سازمان ارجاع داده شود.
میر جعفری با اشاره به سامانه ارجاع گاز گفت: در سال ۹۳ سامانه گاز به‌صورت الکترونیکی آغاز شد و امروز اعضای حاضر می‌توانند به‌صورت کاملاً شفاف، صف‌های ارجاع را پایش و کنترل کنند. وی شفافیت را عامل کاهش خطاهای سهوی و عمدی عنوان نمود.
میرجعفری ،ارزان‌فروشی را امری خلاف قانون عنوان نمود و گفت: یکی از مشکلات سامانه‌های انتخابی ارزان‌فروشی است که زیبنده جامعه مهندسی و اعضای فرهیخته سازمان نیست.
سید علیرضا میر جعفری ادامه داد: در شروع هر کاری نواقصی وجود دارد و باید تلاش شود ،نواقص و مشکلات سامانه کارشناسی و حل شود.
دکتر الهام امینی عضو علی‌البدل هیأت مدیره سازمان نیز ، ضمن تشکر از حمایت‌های ریاست سازمان،  هدف از ایجاد سامانه الکترونیکی خدمات شهرسازی را ، عدالت ، تنسیق امور، گسترش و ارتقا کیفیت خدمات شهرسازی عنوان نمود و گفت: این سامانه کاملاً منعطف طراحی‌شده است و بر اساس نظرات کارشناسی و تصمیم‌های مدیریتی قابلیت اصلاح دارد.
امینی، عملکرد  این سامانه را بر اساس کار انتخابی و همچنین کنترل صلاحیت و ظرفیت  اعضای ذی‌صلاح رشته شهرسازی عنوان نمود و بابیان اینکه سامانه‌های الکترونیکی فرایند پایش و کنترل را بهبود می‌بخشد افزود : تسهیل در پایش و کنترل، باعث ارتقا کیفی خدمات مهندسی در حوزه شهرسازی و کوششی در جهت استیفای حقوق و خواسته مشروع و قانونی اعضای شهرسازی سازمان خواهد بود.
الهام امینی ادامه داد : این سامانه بر پایه جمع‌آوری مستمر آمار و اطلاعات صنفی طرح‌ریزی‌شده و با تجزیه‌وتحلیل مشکلات، نیازها و اولویت‌های اعضای سازمان را در سایه منفعت عمومی،  پوشش می‌دهد.
مهندس غلامرضا آزاد منجیری ، عضو شهر ساز هیأت مدیره سازمان نیز بابیان اینکه درصدد کاهش خطاها سامانه هستیم گفت: تلاش کردیم در رشته شهرسازی کارها را از انحصار خارج کنیم.
مهندس آزاد منجیری ادامه داد:تنسیق امور از وظایف ما هست و نا عدالتی در میزان اشتغال اعضا باهدف سازمان سازگار نیست.
خاطرنشان می‌سازد ، مهندس سیامک الهی فر، عضو هیأت مدیره و دبیر سازمان، مهندس مجید  گودرزی و مهندس الهه رادمهر از اعضای هیأت مدیره سازمان از دیگر مسوولان حاضر در این نشست بودند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;