ساماندهی بازار اجاره و مالیات بر سوداگری

کمیته اقتصادی جبهه پایداری انقلاب اسلامی از نمایندگان مجلس یازدهم خواست در مدت باقی‌مانده از این دوره مجلس، دو طرح حیاتی ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها و مالیات بر سوداگری را در دستور کار قرار دهند.
به گزارش تاسیسات نیوز، کمیته اقتصادی جبهه پایداری انقلاب اسلامی پیرامون طرح‌ها و لوایح اقتصادی در دستور کار مجلس بیانیه‌ای صادر کرد. متن کامل این بیانیه به شرح زیر است: «از این آخرین فرصت هر چه می‌توانید باید استفاده کنید» مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان کشور، ۲ شهریور ۱۳۹۹، ضمن تبریک سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و دعوت دولت، مجلس، قوه قضائیه و سایر مسئولان کشور به اقدام در راستای شعار سال، کمیته اقتصادی جبهه پایداری انقلاب اسلامی تصمیم گرفت در فرصت باقیمانده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، طرح‌های دارای اولویت را تعیین و تصویب آن‌ها را از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیگیری نماید.
پس از بررسی طرح‌ها و لوایح در دستور کار مجلس شورای اسلامی، موارد دارای اولویت احصا گردید و خوشبختانه طی روزهای اخیر دو مورد از همین قوانین دارای اولویت به تصویب رسید. قانون «تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها» و لایحه «تجارت» در همین روزهای اخیر توسط مجلس شورای اسلامی بررسی و مصوب گردید. کمیته اقتصادی جبهه پایداری انقلاب اسلامی ضمن تقدیر از به سرانجام رساندن این ۲ قانون در مجلس شورای اسلامی، بررسی هر چه سریعتر و تعیین تکلیف ۲ طرح فوری و مهم در فرصت باقیمانده را در یک ماه باقیمانده ضروری می‌داند.
۱- طرح مالیات بر سوداگری که در دستور کار صحن علنی مجلس نیز قرار گرفته است. لزوم تصویب هرچه سریعتر این قانون به موجب تحقق شعار سال و کمک به تولید و مبارزه با سوداگری و دلالی بیش از پیش حس می‌شود.
۲- طرح «ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها» که به منظور کنترل بازار مسکن و اجاره‌بهای مسکونی و جلوگیری از افزایش افسار گسیخته آن، در اولویت قرار می‌گیرد.
در پایان تأکید می‌گردد مسئولین مختلف حکومتی اعم از سران قوا و سایر مسئولین کشور، بحث شعار سال را جدی گرفته و آن را در اولویت کارهای خود قرار دهند. کمیته اقتصادی جبهه پایداری انقلاب اسلامی نیز در بیانیه بعدی بطور مفصل به بحث عملیاتی سازی شعار سال خواهد پرداخت.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;