سازمان نظام مهندسی و شهرداری در تصرف سازندگان مگامال‌ها

بازرس انجمن صنفی مهندسان ساختمان معتقد است که اخیرأ سازنده های بزرگ و صاحبان مگامال ها، سازمان نظام مهندسی و شهرداری را تصرف کرده اند و بعضاً در زمان انتخابات مدیران هزینه های تبلیغات و هزینه های دیگر منتخبین را پرداخت می کنند که این امر عاملی می شود برای نفوذ آنها در تصمیم‎گیری‌ها و کسب درآمدهای میلیاردی.
مهندس علیرضا سرحدی بازرس انجمن صنفی مهندسان ساختمان در گفت و گو با عصر اقتصاد اظهار کرد:  سالهاست بر سر نظارت مهندسین ناظر در مراحل ساخت ساختمان ها و کنترل استحکام بنا و مدت زمان نظارت ساختمان بحث و جنجال است. مهندسین ناظر موظف به کنترل استحکام بنا از ابتدای شروع ساخت با سرکشی های تعیین شده و طبق نقشه و دیتیل های تعریف شده در قانون ساخت و ایمنی ساختمان هستند و باید از نحوه درست اجرای نقشه و بکارگیری متریال و مصالح استاندارد اطمینان حاصل کنند اما در این سالها به خاطر مسایل مربوط به حق الزحمه مهندسین و غیره، قوانین نظارت بدرستی انجام نمی‌شود. علت اساسی این موضوع اختلاف بین آیین نامه ها و شرایط موجود بازار و نبود نظارت درست در ساخت است.
سرحدی افزود: البته برای تمام مسائل راه حل وجود دارد به عنوان مثال برای همین موضوع نظارت بر ساخت از شروع یک پروژه بعد از تامین و تجهیز کارگاه، یک ناظر مقیم باید در کارگاه حضور دائم داشته باشد تا بتواند به نحوه اجرای هر مرحله از ساخت نظارت کامل داشته باشد تا شاهد کمبودها در ساخت و ایمنی ساختمان نباشیم.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;