سازمان نظام مهندسی باید خود را از درون اصلاح کند

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به وجود پدیده امضا فروشی در نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: لازم است، نظام مهندسی از درون خود را اصلاح کند.
به گزارش تاسیسات نیوز، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی باشگاه  خبرنگاران  جوان، با اشاره به وجود پدیده امضا فروشی در نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: باید ایرادهای موجود در این سازمان را پذیرفت و لازم است، سازمان نظام مهندسی باید از درون خود را اصلاح کند. کمیسیون عمران هم در اصلاح قانون نظام مهندسی می‌خواهد جریمه‌هایی را در نظر بگیرد که تخلفات با برخورد جدی مواجه شود. اقتدار سازمان نظام مهندسی می‌طلبد که با ورود شورای انتظامی این نهاد، مهندسان متخلف مورد پیگرد و برخورد قانونی قرار گیرند.
وی افزود: یک مهندس متخلف چهره این نهاد را تخریب می‌کند. ما ضمن دفاع از کلیت نظام مهندسی و مهندسان پاک و سالم این سازمان که کم هم نیستند، باید بپذیریم مانند صنوف دیگر کشور نمی‌توان مطلقاً ادعا کرد که همه چیز در نظام مهندسی کامل و درست است.
مهندسان ناظر در تمام مراحل پروژه باید حاضر باشند
رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: مهندسان در تمام مراحل ساخت سازه باید بر سر پروژه‌ها حاضر باشند و یکی از موضوعات کمیسیون ماده ۱۰۰ که در پی اصلاحش هستیم، حضور مهندس ناظر در تمام مراحل ساخت و تأیید روند پیشبرد پروژه است, در نتیجه اگر گزارش‌ها اعلام نشود، لازم است نظام مهندسی برخورد کند.
رضایی کوچی اظهار کرد: زمانی که به عنوان شهردار فعالیت می‌کردم، با موضوع امضا فروشی و حضور ناظران بر سر پروژه‌ها درگیر بودم و بسیاری را به عنوان متخلف به دستگاه قضایی معرفی کرده‌ام.
علیرضا میر جعفری رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در نشست خبری خود که پنجم اسفند ماه به مناسبت روز مهندس برگزار شده بود، در پاسخ به پرسشی درباره امضا فروشی گفته بود که «در سازمان نظام مهندسی استان تهران به هیچ عنوان امضا فروشی وجود ندارد، اگر لغزشی هم در این رابطه رخ دهد مربوط به تعرفه پایین نظام مهندسی است، چراکه حق الزحمه مهندسان با نرخ تورم افزایش نیافته است.»
منبع باشگاه خبرنگاران جوان
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;